بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب برای آزادی آذر منصوری و زنان دربند

10 آذر 1388

پارلمان‌نیوز: مجمع زنان اصلاح طلب با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی آذر منصوری عضو جبهه مشارکت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اگر چه دیری نمی‌گذرد که با نام «آذر منصوری» در حوزه سیاست آشنا شده‌ایم. اما شناخت‌مان از شخصیت، عقلانیت و عمق نگاهش به حوادث سیاسی- اجتماعی، آشنایی دیرین را تداعی می‌کند. گویی افکار و اندیشه‌های این چهره سیاسی از گذشته دور ما را به یکدیگر پیوند داده است و این پیوند برای جمع زنانی که تجربه حضور در عرصه سیاست را با سخت کوشی به‌دست آورد‌ه‌اند، گرانبها و ارزشمند است.. حضور او در یک جایگاه بالای سیاسی و کادر حزبی، این امیدواری را برای زنان فعال سیاسی ایجاد کرد که در جمهوری اسلامی کارآمدی، توانایی و تدبیر زنان مسلمان در عرصه سیاست به باور مردان سیاست نشسته است.

«مجمع‌ زنان اصلاح طلب» که با پرچم ضرورت حضور در حوزه سیاست و قدرت فعالیت خود را آغاز کرده است این فرصت را مغتنم شمرده و در پی آن بوده و هست که «آذر منصوری‌» ها را حمایت و همراهی کنند تا نسل آینده جامعه زنان و دختران یقین کنند که حوزه قدرت و سیاست در انحصار مردان نیست و اصولا »جنسیت« برای حضور اجتماعی و بوی‍ه سیاسی زنان تعیین کننده نیست و مهم تر اینکه دین اسلام منعی برای این حضور تأثیرگذار ندارد. بلکه اندیشه راستین، گفتمان علمی و فهم دقیق و عمیق از شرایط سیاسی اجتماعی است که می‌تواند کارآمدی و توانایی‌های سیاست‌مداران را فارغ از جنسیت رقم بزند.

اینک اما این توانایی که در وجود یک زن به منصه ظهور گذاشته شده بود به بند کشیده شده است و «آذر منصوری» را همچون دیگر سیاست مداران انقلابی که همه نگرانی‌هایشان آن است که چگونه می‌توان این انقلاب را از افتادن به دست نااهلان و نامحرمان محفوظ نگاه داشت، با اتهامات واهی به بند کشیده اند تا با مصادره انقلاب به مطلوب خود برسند. «مجمع زنان اصلاح‌طلب» که اعضای آن، همه سرمایه معنوی، فکری و توان خود را برای ایجاد تغییر در نگاه جامعه برای حضور زنان توانمند در حوزه سیاست و قدرت هزینه کرد‌ه‌اند، اینک نگران هزینه های گزافی است که باز هم برای اصلاح جامعه و بهبود شرایط زیستن نسل آینده در کشورمان، ایران اسلامی، باید پرداخت شود.

زنان اصلاح طلب نگران این هستند که نسل جدید زن ایرانی که شاهد بی حرمتی ها، بداخلاقی ها و زشتی ها و پلشتی هایی است که با مردان و زنان و جوانان معترض پس از انتخابات دهم می شود خدای ناکرده با مشاهده بالا رفتن تاوان و هزینه مشارکت، دچار انفعال و سستی و رکود شود و عطای حضور در عرصه اجتماعی و بویژه حوزه سیاست را به لقایش ببخشند.

لذا از همه فعالان سیاسی و آزاداندیشان دردمند و دلسوز ایرانی می‌خواهیم که با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود تلاش کنند تا همه زنان در بند که به جرم نقادی جریان موجود و معترض بودن به وضعیت نابسامان پس از انتخابات، دربند به سر می برند، از جمله خواهر عزیز، صبور و سخت کوشمان، معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، آذر منصوری، از زندان آزاد شوند تا اعتبار نظام اسلامی که باید برپایه معنویت و عدالت و آزادی استوار بماند، بیش از این لطمه نبیند و در عین حال جامعه از توانائیها و ظرفیت‌های فکری، روحی و معنوی آنان بهره لازم را ببرد.

امید داریم با زمان شناسی و درایت مسئولان و با چشم داشت به سیره نبوی (ص)عدالت علوی(ع) تا روز عید غدیر، به میمنت فرارسیدن عید ولایت مولا علی (ع) شاهد حضور کلیه آزادگان دربند خصوصا زنان آزاده در کانون گرم خانواده شان باشیم.

«مجمع زنان اصلاح‌طلب»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours