جلسه دادگاه شبنم مددزاده برگزار شد

17 آذر 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم و فرزاد مددزاده پس از گذشت بیش از 10 ماه از بازداشت موقتشان، روز شنبه 14 آذرماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد. در این جلسه، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست صادره برای این دو فعال دانشجویی، برای آنان تقاضای مجازات کرد.

شبنم مددزاده با رد اتهامات وارده به دفاع از خود پرداخت. وی اتهامات مطرح شده علیه خود را غیرواقعی دانست و اعترافات موجود در پرونده‌اش را ناشی از فشارهای روحی و روانی وارد شده در بند 209 زندان اوین عنوان کرد.

قاضی مقیسه‌ای رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب پس از شنیدن اظهارات مددزاده، اعلام کرد که جلسه بعدی دادگاه با حضور کارشناس وزارت اطلاعات برگزار خواهد شد. وی تاریخ جلسه بعدی را ششم بهمن‌ماه تعیین کرد.

شبنم مددزاده با اعتراض نسبت به تعیین وقت جلسه بعدی دادگاهش می‌گوید:” من بیش از 10 ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برم و تاکنون چندین بار جلسه دادگاهم به تعویق افتاده است. این بار نیز، قاضی دادگاه جلسه بعدی را به ششم بهمن ماه موکول کرد. یعنی زمانی که حدود یکسال از زندانی بودن من می‌گذرد.”

شبنم مددزاده؛ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم روز اول اسفندماه سال 87 توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی سپس به بند 209 منتقل شد و به مدت 3 ماه در سلول انفرادی به سر برد. مددزاده پس از 7 ماه بازداشت در بند 209 به قرنطینه متادون و بند عمومی نسوان انتقال یافت.

ادامه بازداشت موقت شبنم مددزاده درحالی صورت می‌گیرد که مطابق اصل 3 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و قسمت سوم اصل سی و دوم قانون اساسی:” هر کسی که به اتهام جرمی بازداشت و زندانی می‌شود، حداکثر می‌بایست ظرف مدت 24 ساعت پرونده‌اش به مراجع صالحه قضایی ارسال شود و مقدمات محاکمه وی در اسرع وقت فراهم گردد.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours