مطرح‌کنندگان ازدواج موقت قصد برهم‌زدن هنجارهای جامعه را دارند

23 آذر 1388

ایلنا:بازرس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی با زیر سوال بردن ازدواج موقت در کشور و ابراز نگرانی از این مساله گفت: بر اساس چه استدلالی در کشور اسلامی صحبت از ازدواج مو قت در میان دختران دبیرستانی به میان می‌آورند؟آیا قصد دارند به این شیوه جامعه و هنجارهایش را بر هم زنند؟ مسئولانی که صحبت از چنین مسائلی در کشور می‌کنند حاضرند دختر خودشان را به عقد موقت درآورند؟

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بحث ازدواج موقت که این روزها موضوع بحث عده‌ای از مسئولان شده، تاکید کرد: از تمام افرادی که چنین بحث‌هایی را در کشور اسلامی مطرح می‌کنند سئوال مهمی دارم و آن این است که وقتی یک دختر در ازدواج‌های موقت ضرر کرده و به اذن پدر نیاز دارد، کدام مرد‌‏‏، زن، پدر و مادر حاضر است که فرزندش را عقد موقت کند تا او را با دست خودش بدبخت کند؟

او با بیان این مطلب که هر کس صحبت از ازدواج‌های موقت در کشور می‌کند در جامعه اسلامی نیست، ادامه داد: احکام دینی بر پایه خانواده، استحکام و احترام به این کیان بوده و کسی که چنین بحثی را مطرح می‌کند اسلام و قوانین جامعه اسلامی را نمی‌شناسد و اعتقادی هم به اسلام ندارد.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه در دین اسلام استحکام خانواده مطرح بوده و طلاق را تقبیح دانسته و آن را در صورت اجبار طرفین قبول کرده یادآور شد: با این حساب چه کسی به خودش اجازه می‌دهد که نظر مخالف اسلام بدهد؟ چرا که با ازدواج‌های موقت دیگر خانواده‌ای وجود نداشته و حساسیت و اعتبار خانواده از بین می‌رود.

مسلمان صحبت از ازدواج موقت نمی‌کند

به گفته اقلیما در صورت رواج این گونه ازدواج‌ها اوضاع کشور از سایر کشورهای خارجی بدتر می‌شود چرا که جوانان سایر کشورهای اروپایی ابتدا با یکدیگر دوست شده و بعد از انتخاب همسر، ازدواج کرده و سعی می‌کنند تا پایان عمر با هم بمانند در حالی که با این حساب معیشت کشور ما بدتر می‌شود چرا که هیچ رابطه‌ای استحکام ندارد.
او با طرح سئوالاتی ادامه داد: چگونه در یک کشور اسلامی بعضی‌ها صحبت از این‌گونه مسایل می‌کنند مگر مسلمان نیستند؟ آیا قصد دارند به این شیوه جامعه و هنجارهایش را بر هم زنند که صحبت ازدواج و عقد موقت در میان دختران دبیرستانی به میان می‌آورند؟ آیا مسئولانی که صحبت از چنین مسائلی در کشور می‌کنند حاضرند دختر خودشان را به عقد موقت درآورند؟

وام ازدواج بنای زندگی بر روی هوا است

بازرس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه آقایانی که قصد دارند مشکل خود را حل کنند، چنین نظراتی را به افکار عمومی می‌دهند گفت: مشکل اصلی جوانان برای ازدواج، کار است تا وقتی جوانی پایش را از دانشگاه بیرون می‌گذارد و بیکار است، هرگز ازدواج نمی‌کند؛ مسئولان حکومتی و نماینده‌های مجلس قبل از ازدواج چنین طرح‌هایی من در‌آوردی، مخارج جوانان را با درآمدها و حقوقشان برابر می‌کنند چرا که دولت‌ها موظف به تولید کار هستند نه تولید طرح‌های منسوخ در کشور.
اقلیما در بخش دیگری از اظهاراتش به ایلنا با اشاره به دادن وام به جوانان در آستانه ازدواج یادآورشد: دولت وظیفه مهم‌تری دارد و آن هم رفع مشکلات کار جوانان است نه دادن وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج؛ همه جوانان در آستانه ازدواج هستند اما پشتیبان و سرپناه ندارند؛ اگر برنامه‌ریزی‌های کشور غلط و تورم بالا است، نباید با پاک کردن صورت مسئله اصلی، با دادن وام به جوانان و یا طرح ازدواج‌های موقت آنها را به روی آوردن زندگی‌های مشترکی که روی هوا بنا می‌شود، ترغیب کرد.

ازدواج‌های مکرر آسیب روحی ایجاد می‌کند

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با اعلام اینکه هیچ کشوری برای ازدواج به جوانانش وام نمی‌دهد تصریح کرد: با قرض نمی‌توان زندگی کرد چرا که ازدواج به زور، و قرضی که با پنج میلیون تومان وام شروع می‌شود و جوان با همین مبلغ تحریک به ازدواج می‌شود، مشکل مالی دارد و ازدواج دوام پیدا نمی‌کند.
او افزود: وقتی دختر یا پسری به طور موقت و مکرر ازدواج می‌کند، از نظر روحی آسیب دیده و اعتقادی به خانواده ندارند و به طور حتم مورد سوء استفاده هم قرار می‌گیرند چرا که جامعه مثل یک زن بیوه و مطلقه به او نگاه می‌کند که سهل‌الوصول است.

نیاز جنسی در جوانان 10 درصد است

اقلیما در ادامه با اشاره به آسیب‌هایی که در ازدواج‌های موقت پنهان شود و اظهاراتی که در مورد پوشش دادن رفتارهای جنسی در راستای ازدواج‌های موقت می‌شود تاکید کرد: تمام جوانان کشور ممکن است به روابط جنسی نیاز داشته باشند اما رابطه جنسی 10 درصد است بلکه 90 درصد دیگر به نداشتن یک هم‌زبان و سنگ‌صبوری در زندگی‌شان است که آنها را عذاب می‌دهد؛ مسئولان کشورنباید خانواده‌ را بر اساس روابط جنسی پایه‌گذاری و طراحی کنند.
او افزود: امیدواریم ابتدا 90 درصد مشکل فوق جوانان حل شود و دیگر نیازی نیست که برای 10 درصد بقیه که همان نیاز به روابط جنسی است،‌خانواده را به آتش بکشیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours