نیمی از طلاق​های ایرانیان به دلیل مسائل جنسی است

19 فروردین 1387

رادیو زمانه: یک استاد دانشگاه در ایران نسبت به سیر صعود آمار طلاق هشدار داد و هزینه هر طلاق را بیشتر از هزینه یک بیمار تالاسمی دانست.

به گزارش ایسنا، سیدکاظم فروتن عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد با اشاره به مشکل جنسی زوج​های ایرانی گفت: «باید از تعصبات غلط در طرح مسائل جنسی جلوگیری بعمل آورد، زیرا مشکلات جنسی، انحراف جنسی نیست بلکه در صورت آموزش غلط ، امکان انحراف وجود دارد.»

وی با ذکر این نکته که نیمی از طلاق های زوجین به دلیلی مشکلات جنسی است گفت: «نگاه اسلام هم به غریزه جنسی نگاه نفی سلب و خشونت نیست بلکه بر ارضاء صحیح آن تاکید شده است. به همین علت نباید به علت نداشتن برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات جنسی، صورت مسئله را به کلی پاک کرد.»

سرپرست کلینیک سلامت خانواده خواستار تاسیس رشته تخصصی سلامت جنسی شد و افزود: «تعداد افراد متخصص برای آموزش و یا درمان اختلالات جنسی در کشور بسیار کم است و بسیاری از افرادی که در رابطه با مسائل جنسی فعالیت می‌کنند، اطلاعاتی از درمان و یا نگرش صحیح به نحوه برخورد با مشکلات جنسی ندارند. بنابراین وظیفه وزارت علوم و وزارت بهداشت است که با ایجاد رشته تخصصی خانواده و سلامت جنسی، افراد خاصی را برای این مشکل جدی ولی به ظاهر پنهان جامعه، تربیت کنند.»

نگرانی کارشناسان از بالارفتن آمار طلاق در حالی صورت می گیرد که چندی پیش دولت به برگزارکنندگان کنگره “سلامت جنسی” پیام داده بود که عنوان این همایش را به “خانواده و باروری “تغییر دهند.

سازمان بهزیستی در تازه ترین آمار خود، نسبت نسبت طلاق به جمعیت کشوردر سال گذشته را ۱۳ صدم درصد اعلام کرده است. در همین حال رئیس سازمان ثبت احوال ایران گفته است: «از هر ۹‬مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.» محمد رضا آیت اللهی به ایرنا گفت: «در‪ ۹‬ماهه اول سال۸۶ بیش از ۷۵‬هزار و ۲۱۱‬مورد طلاق به ثبت رسیده است.»

موضوع مشکلات جسنی زوج های ایرانی در حالی مطرح می شود که دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی چندی پیش اعلام کرد که ۴۰ درصد مردان از اختلالات جنسی رنج می‌برند. دکتر محمدرضا نوروزی در نشست روز ملی سلامت مردان از افزایش ۶۰ هزار نفری مردان نابارور در هر سال خبر داد و به ایسنا گفت ۱۵ درصد زوج‌های جوان از اختلالات ناباروری رنج می‌برند.

اختلالات ناباروی و تفاوت سلیقه های جنسی از جمله عواملی است که زوج های ایرانی را وادار به ترک یکدیگر می کند. برخی کارشناسان این اختلالات را ناشی آموزش ندیدن زوج ایرانی از روابط جنسی و الگوگیری از فیلم​های پورنو می​دانند.

آموزش و پرورش ایران دروسی درباره آموزش مسائل جنسی ندارد. همچنین در دانشگاه​های ایران یک درس تک واحدی به نام “تنظیم خانواده” وجود دارد که به صورت بسیار کلی و سربسته به نحوه جلوگیری از بارداری می​پردازد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours