26 تن از فعالان جنبش زنان، زنان روزنامه نگار و فعالان مدنی طی حوادث پس از عاشورا بازداشت شدند / 25 زن دیگر در هفته منتهی به 22 بهمن بازداشت شدند / دستگیری 11 زن دیگر در اسفندماه

مدرسه فمینیستی: پس از حوادث روز عاشورا، تعدادی از فعالان جنبش زنان و جنبش دانشجویی، و فعالان مدنی و نیز زنان روزنامه نگار بازداشت شده بودند، از جمله منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، بدرالسادات مفیدی، مهین فهیمی، لیلا توسلی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، نیلوفر هاشمی آذر، آتیه یوسفی، بهاره هدایت، نفیسه اصغری، مریم ضیاء، مهسا حکمت، پریسا کاکایی، فروغ میرزایی، سارا توسلی، پروانه راد، زویا حسنی، نگین درخشان، سولماز علیمرادی، مهرانه آتشی، سمیه عالمی پسند، لیلی فرهادپور، ژینوس سبحانی، فرزانه زینالی، پروین جوادزاده، زهرا بهرامی و…

(خبر تکمیلی: از میان زنان بازداشت شده در حوادث پس از عاشورا نیز تعدادی به تدریج آزاد شده اند که از جمله افراد آزاده شده می توان به آتیه یوسفی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، زویا حسنی و ناهید کوه شکاف، سولماز علیمرادی، مهسا حکمت، منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، مهین فهیمی، فروغ میرزایی و پروانه راد و پریسا کاکایی، سارا توسلی و لیلا توسلی، سمیه عالمی پسند، مهرانه آتشی، نفیسه اصغری؛ لی لی فرهادپور، مریم ضیاء اشاره کرد.)

اما قبل از حوادث عاشورا نیز (یعنی در خلال 6 ماه اول پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری) زنان دیگری نیز بازداشت شده بودند که برخی از آنان از آن تاریخ تا به کنون همچنان در زندان بسر می برند از جمله شیوا نظرآهاری (که در مراسم ترحیم آیت الله منتظر بازداشت شد)، آذر منصوری (که در همان ماه های اولیه پس از انتخابات دستگیر شد)، سمیه رشیدی و مهدیه گلرو (که دو ماه پیش بازداشت شدند)، و نیز زنان دیگری همچون زهرا جباری، کبری زاغه دوست، عاطفه نبوی، شبنم مددزاده و… که هنوز در بازداشت بسر می برند و برای برخی از آنان نیز احکام قطعی زندان، صادر شده است. از جمله می توان به شبنم مددزاده اشاره کرد که به تازگی به ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شده است. (سمیه رشیدی روز 6 اسفندماه از زندان آزاد شد).

25 زن نیز در هفته منتهی به 22 بهمن بازداشت شدند

در هفته منتهی به 22 بهمن امسال (بهمن 1388) و در پی دستگیری های گسترده، نیز حداقل 25 زن فعال در حوزه های مختلف مطبوعاتی، هنری، فمینیستی، و… بازداشت شده اند از جمله: نیلوفر لاری پور، نوشین جعفری، مهسا جزینی، سمیه مومنی، مریم قنبری، زینب کاظم خواه، نازنین فرزان جو، بهار تراکمه، حمیده قاسمی، بنفشه دارالشفایی ، جمیله دارالشفایی، سعیده میرزایی، ماه فرید منصوریان، پروین کهزادی، ملودی محمودی زنگنه، الهام احسنی، مریم کریمی، نازنین حسن نیا، سحر قاسمی نژاد، گلناز توسلی؛ تارا سپهری‌فر، توران کبیری و صفورا تفنگچی ها، نعیمه دوستدار، سما بهمنی، فاطمه سیفی نیا و… دستگیر و زندانی شده اند.

(خبر تکمیلی: از بین بازداشتی های 22 بهمن، بهار تراکمه، نازنین حسن نیا، توران کبیری و صفورا تفنگچی ها، مهساجزینی، مریم قنبری، نوشین جعفری، بنفشه دارالشفایی، حمیده قاسمی، زینب کاظم خواه، نعیمه دوستدار، جمیله دارالشفایی، سمیه مومنی، تارا سپهری فر، نازنین فرزان جو به تدریج آزاد شده اند).

دستگیری 11 زن دیگر در اسفندماه

بازداشت مجدد هنگامه شهیدی

کلمه: هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر در روز 6 اسفندماه بازداشت شد.

به گزارش کلمه ، محمد مصطفایی وکیل وی در وبلاگش نوشت: ساعت حدود ۱۱:۳۰ امروز بود که تلفن به صدا درآمد. پشت خط، صدای گریه و شیون مادر هنگامه شهیدی را می شنیدم. او بریده بریده می گفت که آقای مصطفایی دیروز بعد از ظهر به منزل زنگ زدند و گفتند از اطلاعات تماس می گیرند. با هنگامه صحبت کردند و به هنگامه گفتند که فردا صبح ساعت ده برای پاره ای توضیحات به آدرسی که می دهند بیاید. امروز ساعت ده صبح به آن آدرس رفته و وی را بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل کردند. علت بازداشت هم مشخص نیست.

وی در ادامه تاکید کرده است :شنبه به دادگاه انقلاب خواهم رفت تا علت بازداشت موکلم را جویا شوم. شرایط روحی و روانی هنگامه بسیار نامناسب بود. امیدوارم خدا به ایشان و خانواده موکلم صبر و تحمل دهد.

گفتنی است هنگامه شهیدی در 9 تیر ماه بدنبال اعتراضات مردمی به انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و روانه اوین شد. وی دهم آبان ماه با وثیقه 90 میلیون تومانی آزاد شد. شهیدی از فعالان حقوق بشر و زنان است.

محبوبه کرمی بازداشت شد

ساعت 10 شب گذشته، 11 اسفند، ماموران امنیتی با داشتن حکم تفتیش و بازداشت محبوبه کرمی، از اعضای کمپین یک میلیون امضاء، به منزل او آمده و پس از بازرسی و جلب وسایل شخصی او و برادرش، وی را بازداشت کردند.

تا کنون، از محل نگهداری محبوبه خبری در دست نیست. به گفته برادر وی، محسن کرمی، تاریخ حکم صادره 5 خرداد بوده و اتهام مطرح شده، اغتشاش و شرکت در تجمعات ذکر شده بود. برادر وی در این رابطه متذکر شد که محبوبه در سال گذشته وقت رسیدگی به امور شخصی خود را نداشته و در حال پرستاری از پدرش که بیمار است بوده است.

به گفته محسن کرمی، هوشنگ پوربابایی، وکیل محبوبه، وضعیت وی را پیگیری خواهد کرد. این پنجمین باری است که محبوبه کرمی بازداشت می شود. بار اول و دوم در رابطه با درگیری های 18 تیر بازداشت شد. بار سوم، 24 خرداد 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و پس از 70 روز آزاد شد. باردیگر، 6 فروردین 1388 به همراه 11 تن از اعضای کمپین و فعالان جنبش زنان که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از 13 روز آزاد شد. در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده است.

بازداشت خواهر به دلیل فعالیت حقوق بشری برادر

جرس:نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل پدری کیوان رفیعی ، فعال حقوق بشر، بدون ارائه هیچگونه حکم و اتهامی، خواهر وی را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی همزمان با بازداشت های گسترده 11 اسفندماه که با هدف متوقف کردن فعالیت های مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تاکنون بالغ بر 29 یورش ارزیابی شده است، در ساعت 22 شب 11 اسفندماه با مراجعه به منزل پدری کیوان رفیعی، دبیرکل سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اقدام به بازداشت خواهر وی کردند.

به گفته کیوان رفیعی، خواهر وی دانشجوی حسابداری در مقطع کارشناسی بوده، اما فاقد هیچگونه سابقه فعالیت سیاسی یا حتی حضور در عرصه فعالیتهای حقوق بشری است، نیروهای امنیتی که از اطلاعات سپاه پاسداران در دو تیم از شهرهای تهران و گرگان بوده اند، به طور ضمنی از فعالیت های برادر وی و “نگذاشتن چاره!” سخن گفته اند.

بنا به گفته نیروهای امنیتی پس از انتقال خانم رفیعی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهر گرگان، روز 12 اسفندماه وی را به شهر تهران انتقال داده اند. از سرنوشت وی پس از بازداشت هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

مرجان صفری، فعال حقوق بشر بازداشت شد

مرجان صفری یکی دیگر از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در یورش ۱۱ اسفند ماه بازداشت شده است.

خبرگزاری هرانا – در تداوم گزارشات تکمیلی از یورش های ۱۱ اسفندماه به فعالان حقوق بشر، بازداشت یکی دیگر از فعالان حقوق بشر محرز شده است.

به گزارش هرانا، مرجان صفری، از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در یورش سازمان یافته ۱۱ اسفند ماه نهادهای امنیتی به این تشکل بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

خبر تکمیلی: مرجان صفری در روز 12 اردی بهشت ماه با قرار وثیقه ی 150 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده است.

درسا سبحانی بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – درسا سبحانی، فعال کمپین یک‌میلیون امضا و فعال حق تحصیل، حدود ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۶ اسفند در منزل شخصی‌اش در ساری بازداشت شد.

بنابرگزارش‌های دریافتی تعداد ماموران ۱۲ نفر بوده است که دوتن از آنان فیلم‌برداری می‌کردند و تعداد زیادی نیز در بیرون از منزل حضور داشتند.

گفتنی است شام‌گاه ۱۱ اسفندماه، نیروهای امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی ۲۰ ساله، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی او اقدام نمودند اما به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.

روز ۱۳ اسفند نیز پدر درسا سبحانی، زمانی که قصد خروج از منزلش را داشت طی هجوم ۶ نیروی امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس وی را با دست‌بند و چشم‌بند بازداشت نموده و به مدت ۴ ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار دادند.

نیروهای امنیتی اعلام داشتند اگر وی، دخترش درسا سبحانی را روز شنبه به وزارت اطلاعات تحویل ندهد وی را به همراه همسر و دختر کوچکش بازداشت خواهند نمود و منزل شخصی آنها را نیز مصادره خواهند کرد.

خبر تکمیلی: درسا سبحانی، روز 2 اردیبهشت 1389 با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

سوسن محمدخانی غیاثوند بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – سوسن محمدخانی غیاثوند، نویسنده کرد امشب پنج‌شنبه ۲۰ اسفندماه بازداشت شد.

این نویسنده که در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی فعال بود در ساعت ۸ امشب، در منزلش در کرج، طی یورش نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

تا این لحظه از علت بازداشت و محل نگهداری این فعال فرهنگی اطلاعی در دسترس نیست.

این نویسنده در سال‌های گذشته علاوه بر فعالیت در زمینه داستان و فیلم‌نامه در حوزه مسائل فرهنگی کردستان نیز فعال بوده است.

خبر تکمیلی: سوسن محمدخانی غیاثوند قبل از فرارسیدن سال جدید به طور موقت از زندان رجائی شهر کرج آزاد شد.

میترا عالی، دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه شریف بازداشت شد

رهانا: میترا عالی رتبه ۷ کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ رشته مهندسی پزشکی و دانشجوی دانشگاه شریف، روز ۱۹ اسفند برای پس گرفتن وسایل خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه نموده و از آن تاریخ هیچ خبری از وی در دست نیست.

به گزارش خبرنگار رهانا، این دانشجو در سال ۸۸ دو بار دیگر نیز با هجوم مأموران به منزلش بازداشت شده بود. وی یک بار در ۲۴ خرداد ماه پس از ۲۴ ساعت آزاد شد و مجدداً در ۲۱ بهمن بازداشت و بعد از گذراندن ۵ روز در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ روز ۲۶ بهمن ماه پس از دفاع از اتهامات خود در حضور بازپرس به دستور وی با قرار کفالت آزاد شد.

پس از گذشت چند هفته از آزادی این دانشجوی ممتاز، طی تماسی از وی خواسته شد ۱۹ اسفند برای پس گرفتن وسایل شخصی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان مظفر مراجعه کند که پس از مراجعه تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست و تماسی نیز با خانواده خود نداشته است. در مراجعات مکرر خانواده وی به دادگاه انقلاب و دادستانی نیز مسئولین ذیربط از پاسخگویی خودداری می کنند.

خبر تکمیلی: میترا عالی روز 30 فروردین ماه از زندان آزاد شد.

بازداشت سمیه فرید از فعالان حقق زن

جرس:سمیه فرید فعال حقوق زنان در حالی امروز در مقابل زندان اوین بازداشت شد که برای پیگیری وضعیت همسرش حجت (سیاوش) منتظری به زندان اوین مراجعه کرده بود.

به گزارش خبرنگار رهانا وی بعد از بازداشت مستقیما به زندان اوین منتقل شده است. همسر وی منتظری در تاریخ ۱۳ اسفند بازداشت شده و در زندان اوین به سر میبرد.

سمیه فرید همسر حجت منتظری مراجعات مکرری پس از بازداشت همسرش به نهادهای مختلف در تهران و کرج داشته است، اما کمترین خبری به او رسیده بود. وی گفته بود: «علی رغم مراجعه مکرر به زندان اوین و دادگاه انقلاب مسولان با اعلام اینکه نام او ثبت نشده از پاسخ به خانواده در مورد اتهام و محل نگهداری او سریاز می زنند.»

خبر تکمیلی: سمیه فرید، روز 8 اسفندماه با قرار وثیقه 60 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

لاله حسن پور بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – لاله حسن‌پور، نویسنده و فعال جنبش زنان امروز سه‌شنبه ۲۵ اسفندماه طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از علت دستگیری و نهاد بازداشت‌کننده این فعال اجتماعی اطلاعی در دست نیست.

بازداشت لاله حسن‌پور در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی آزاد شدند و دادستان تهران نیز طی اظهاراتی از آزادی بازداشت‌شدگان ماه‌های اخیر در آستانه عید نوروز خبر داده بود.

معصومه عسگری در 22 اسفندماه بازداشت شد

رهانا – معصومه عسگری در ۲۲ اسفند با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

بازداشت این شهروند و انتقال وی به بند ۲۰۹ در حالی صورت گرفت که ایشان هیچ سابقه سیاسی نداشته است. اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات اعلام شده بود.

خبر تکمیلی: معصومه عسگری روز 11 فروردین از زندان آزاد شد.

سمیه اجاقلو در 13 اسفندماه بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – از سرنوشت سمیه اجاقلو، فعال حقوق بشر بیش از یک ماه است که هیچ اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از سرنوشت سمیه اجاقلو، فعال حقوق بشر که در پی یورش های سازمان یافته ی ۱۱ اسفندماه و سناریو سازی بر علیه فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت شده است، علیرغم پیگیری مستمر خانواده هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

شایان ذکر است خانم اجاقلو که در تاریخ ۱٣ اسفند ماه از سوی نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شده است تنها یکبار به صورت تلفنی از محل نامعلومی در شهر تهران با خانواده خود تماس گرفته است.

24 زن در حوادث پس از عاشورا بازداشت شده اند


بازداشت منصوره شجاعی، فعال جنبش زنان



منصوره شجاعی، پژوهشگر، مترجم، از اعضای کمپین یک میلیون امضاء و گروه مدرسه فمینیستی نیمه شب دوشنبه؛ 7 دی ماه به بازداشت نیروهای امنیتی در آمد. نسرین ستوده وکیل منصوره شجاعی گفته است: « تیمی که خود را مامورین وزارت اطلاعات معرفی کرده بودند از ساعت 11 شب در منزل خانم شجاعی حضور پیدا کرده بودند و با وجود نبودن وی در منزل تا ساعت 3 صبح که ایشان برگشتند به بازرسی منزل پرداختند و بعد ایشان را با خود به مکان نا معلومی انتقال داده اند.» منصوره شجاعی پیش از این دو بار بازداشت و سه سال است که ممنوع الخروج شده است.

بر اساس گفته همسر منصوره شجاعی، ماموران امنیتی، در پاسخ به درخواست منصوره شجاعی برای نشان دادن حکم بازداشت، ورقه ای به وی نشان دادند، اما از نشان دادن آن ورقه به دیگر اعضای خانواده خودداری کردند.

خانواده منصوره شجاعی از محل بازداشت او اظهار بی اطلاعی و نگرانی کرده اند، چرا که ماموران به رغم اصرار آنان از گفتن محل بازداشت وی خودداری کرده اند. آنان روز چهارشنبه نیز به دادگاه انقلاب مراجعه کردند، اما آن جا نیز پاسخی دریافت نکردند.

خبر تکمیلی: منصوره شجاعی، پس از یک ماه با قرار وثیقه 250 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

بدرالسادات مفیدی هم به خیل بازداشت شدگان پیوست



میدان زنان – همزمان با موج بازداشت های فعالین مدنی و سیاسی، بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، صبح روز سه شنبه 8 دی ماه در منزل خود به همراه همسرش، مسعود آقایی بازداشت شد.

بدرالسادات مفیدی، از روزنامه نگاران پرسابقه جامعه مطبوعاتی است.

بازداشت نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران در روز عاشورا

کمیته گزارشگران حقوق بشر – نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران به همراه مادرش شهرزاد نصیری در روز عاشورا (یکشنبه 6 دی‌ماه) در خیابان جمال‌زاده دستگیر شدند.

بنابرگزارش‌های دریافتی شهرزاد نصیری مادر این دانشجوی زندانی روز گذشته در حدود ساعت 4 بعدازظهر با تعهد آزاد شده است اما نیلوفر هاشمی را به زندان اوین منتقل نموده‌اند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و مردم معترض در روز عاشورا منجر به کشته‌شدن چندتن شد. نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای اسامی 8 تن از کشته‌شدگان روز عاشورا را اعلام نمود. همچنین خبرگزاری‌های مختلف از بازداشت صدها نفر در این روز خبر داده‌اند و برخی تعداد بازداشت‌شدگان را تا هزارنفر تخمین زده‌اند. این در حالی است که سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را 300 نفر اعلام نموده است.

نسرین وزیری بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر – بنابر گزارش‌های دریافتی نسرین وزیری شب گذشته 7 دی ماه در حدود ساعت 10 بازداشت شده است.

مراجعه خانواده وزیری به مراجع قضایی از جمله دادستانی تهران تا کنون بی‌پاسخ مانده است و مسئولان قضایی به آنان اعلام نموده‌اند وی در هیچ‌کدام از لیست‌های بازداشت‌شدگان روز عاشورا نیست.

با توجه به اظهارات دادستانی تهران و ارگان‌های دیگر، مبنی بر این که بازداشت برخی از بازداشت شدگان؛ از جمله نسرین وزیری با حکم دادستانی نبوده است، این امر احتمال ورود نیروهای خودسر را بیش از پیش محتمل ساخته و نگرانی‌هایی را در مورد بازداشت‌شدگان روزهای اخیر به وجود آورده است.

نسرین وزیری شب دوشنبه 7 دی ماه در حدود ساعت 10 با حضور نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد. این خبرنگار و روزنامه‌نگار دارای سابقه همکاری با پارلمان نیوز، ایلنا، خبرآنلاین، ایسنا و همچنین روزنامه اعتماد ملی می‌باشد.

خبر تکمیلی: به گزارش ایلنا، روز 30 دی ماه با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

مهین فهیمی از اعضای مادران صلح بازداشت شد



اخبار روز: بنا به گزارش های دریافتی صبح امروز ماموران حکومت به خانه خانم مهین فهمیی از مادران صلح، رفته و او را به همراه فرزندش و عده ی دیگری از جمله اردوان تراکمه دستگیر کرده اند.

دختر مهین فهیمی گفته است: «در روز ششم دی ماه مامورین حوالی ساعت 11 شب به منزل مادرم مراجعه کردند و در حالیکه تعدادی از دوستان و اقوام ما در خانه مان مهمان بودند اقدام به تفتیش منزل نمودند و زمانی که با اعتراض مادرم مواجه شدند که از آن ها می خواست تا حکمشان را نشان دهند یکی از مامورین که ظاهرا آقای صالحی نام دارد و به گفته مادرم کسی است که او را مدتی قبل در اداره پیگیری اطلاعات مورد بازجویی قرار داده است همان جا اقدام به نوشتن حکم می کند و آن را به مادرم می دهد.مامورین تا حوالی ساعت 4 صبح در منزل مادرم می مانند و سپس تمام افرادی را که در خانه ما بودند به همراه مادرم بازداشت می کنند. صبح روز بعد برادرم برای پیگیری وضعیت پس از مشورت با وکیلشان به اداره پیگیری اطلاعات مراجعه می کنند اما متاسفاانه ایشان نیز بازداشت می شوند .»

خبر تکمیلی: مهین فهیمی، روز 20 بهمن ماه از زندان آزاد شد

بازداشت زهره تنکابنی از اعضای مادران صلح



همچنین بر اساس اخبار رسیده، زهره تنکابنی یکی دیگر از مادران صلح، امروز، 7 دی ماه در خانه خود بازداشت شده است. خانواده وی پس از آن که زهره تنکابنی از زندان با آنان تماس گرفته و بازداشت اش را اطلاع داده است از دستگیری وی باخبر شدند.

مادران صلح، جمعی از مادرانی است که برای صلح از سال ها پیش در چهارچوب های قانونی تلاش کرده اند. مادران صلح طی بیانیه ای اعلام کرده اند: «زهره تنکابنی و مهین فهیمی از اعضای فوروم مادران صلح ایران اند که در سال های جوانی؛ همسران شان را از دست داده وو با کار و تلاش شبانه روزی سر افرازانه از عهده مشکلات معیشتی و زندگی بر آمده و فرزندان و شاگردان برومند و توانمندی به جامعه ایران تحویل داده اند. آنها نیز چون دیگر مادران ایران جوانی و سلامتی خویش را در راه اعتلای میهن هزینه کرده اند. زهره تنکابنی 62 ساله و دبیر سابق آموزش و پرورش در وضعیتی دستگیر شده که از ناراحتی شدید قلبی و بیماری قند رنج می برد و افزون بر آن در سوگ خواهر و خواهرزاده های جوانش نیز عزدادار است. مهین فهیمی 58 ساله کارشناس تاریخ و پژوهشگر را با پسر جوانش دستگیر کرده اند و بدیهی است که رنج مهین در زندان مضاعف باشد. لازم به ذکر است که بازداشت این مادران در پی احضارهای تلفنی و بازجویی ها و تهدیدات مکرر صورت گرفته است.»

خبر تکمیلی: زهره تنکابنی روز 20 بهمن ماه از زندان آزاد شد.

لیلا توسلی، دختر محمد توسلی در منزل پدرش بازداشت شد

جرس: لیلا توسلی ، دختر مهندس توسلی و خواهرزاده ابراهیم یزدی ، اعضای شاخص نهضت آزادی ایران ، است که نیمه شب دوشنبه در منزل پدرش بازداشت شد.

لیلا توسلی، 27 ساله است و هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و عضو نهضت آزادی نیز نبوده است. و بازداشت او، در جهت تحت فشار قرار دادن اعضای نهضت آزادی برای توقف فعالیت هایشان ارزیابی می شود.

یکی از نزدیکان لیلا توسلی به جرس گفت: مهندس توسلی در برابر خواست وزارت اطلاعات مبنی بر اعلام تعطیلی نهضت آزادی پاسخ مثبتی اعلام نکرده و گفته بود هر زمان که لازم باشد ، با ساک دستی آماده زندان رفتن هستم و نیمه شب که زنگ منزل به صدا در می آید این بار اعلام می کنند با مهندس توسلی کاری نداریم ، و لیلا را می خواهیم و تاکید می کنند که مادر لیلا هم در صحنه باشد ، چرا که می خواهند اوج بی اخلاقی را در تحریک بی تابی های مادر و در آن ساعت نیمه شب به اتمام رسانند. وی افزود: مادر و پدر لیلا بسیار اصرار می کنند که شما در این ساعت نیمه شب بروید ، و ما خودمان صبح لیلا را می آوریم ، و آن ها پاسخ می هند ما برای حفظ حرمت در این ساعت آمده ایم ! پنج مرد قوی اندام و ماسک زده ، با کارت وزارت اطلاعات آمده اند ، مادر می گوید مگر شما خودتان خواهر و مادر ندارید ؟ من تا به حال نگذاشته ام دخترم حتی در منزل برادرش باشد ، پدر می گوید با این شرط است که من هم همراه با لیلا برای دستگیر شدن باشم .آن ها قبول می کنند و مهندس توسلی و لیلا را تا بیرون از خانه می برند ، می گویند فقط در دو ماشین جداگانه سوار شوید ، در این هنگام ماشین حاوی لیلا با سرعت دور می شود و ماشین حاوی مهندس توسلی بر جا می ماند.

خبر تکمیلی: لیلا توسلی روز 4 اسفندماه از زندان آزاد شد. و سارا توسلی نیز روز 5 اسفندماه آزاد شد.

نوشین عبادی خواهر شیرین عبادی بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر: همچنین نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران و خواهر شیرین عبادی ساعت ۹ شب گذشته توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان منتقل شده است.

شیرین عبادی طی اطلاعیه گفته است: «بدین وسیله به اطلاع می‌‌رسانم که خواهر اینجانب به نام دکتر نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران ساعت ۹ شب مورخ ۲۸ دسامبر ۲۰۰۹ توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان ارسال شده است. از محل بازداشت او و علت دستگیری خبری ندارم… لازم به یاد آوری است که وی خوشبختانه یا متاسفانه هیچ فعالیت حقوق بشری، اجتماعی یا سیاسی نداشته و فقط در ارتباط با فعالیت هائی که من در زمینه حقوق بشر انجام داده و می‌‌دهم دستگیر شده است و دستگیری او در حقیقت فشار جدیدی است برای توقف فعالیت‌های حقوق بشری من….»

خبرتکمیلی: نوشین عبادی، خواهر شیرین عبادی روز 24 دی ماه با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

بازداشت آتیه یوسفی در رشت



خبرنگار جرس گزارش داده است که آتیه یوسفی، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و از فعالان ملی – مذهبی رشت نیز بازداشت شده و به زندان مرکزی رشت (لاکان) منتقل شده است. آتیه یوسفی به همراه مازیار شکوری که از اعضای نهضت آزادی ایران در استان گیلان است، روز یک شنبه بازداشت شده اند.

آتیه یوسفی دانش آموخته رشته علوم اجتماعی و 38 ساله است. او که در چندسال گذشته سابقه همکاری با نیروهای ملی مذهبی را داشته است از اعضای سابق شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت در گیلان بوده است.

آتیه یوسفی در حالی در روز عاشورا بازداشت شد که قصد کمک به پسر جوانی که به شدت توسط نیروهای لباس شخصی مضروب شده بود، را داشت.

خانواده ی اتیه که امروز موفق به دیدار وی در زندان لاکان شده اند با خوب توصیف کردن روحیه ی آتیه ،اعلام کرده اند که بازجویی های طولانی مدت از وی همچنان ادامه دارد.

خبر تکمیلی: آتیه یوسفی، در روز 22 دی ماه ، با قرار 20 میلیون تومانی از زندان لاکان رشت آزاد شد.

نفیسه اصغری بازداشت شد

جنبش راه سبز (جرس): نفیسه اصغری دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دانشگاه شریف روز سه شنبه بعد از تماس مسئولین وزارت اطلاعات به دفتر پی گیری مراجعه نموده و تا کنون خبری از وی در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار جرس خانواده وی به زندان اوین هم مراجعه نموده اند اما هیچ خبری از این دانشجو در دست نیست.

خبر تکمیلی: نفیسه اصغری در اواسط اسفندماه از زندان آزاد شد.

بهاره هدایت بازداشت شد



ادوارنیوز:بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مسوول روابط عمومی این اتحادیه دانشجویی بازداشت شد.

امین احمدیان همسر خانم هدایت در گفتگو با ادوارنیوز با تایید این خبر گفت:ماموران امنیتی ساعت 10 چهارشنبه شب با در دست داشتن حکم بازداشت همسرم،با ورود به منزل ما،ضمن تفتیش و ضبط بسیاری از وسایل شخصی از جمله کتاب و کامپیوتر،بهاره را بازداشت کرده و با خود بردند.

با بازداشت بهاره هدایت شمار اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در زندان به سر می برند به سه نفر رسید.

پیش از این مهدی عرب شاهی دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی در روز عاشورا بازداشت شده بود.

میلاد اسدی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر نیز بیش از یک ماه است در زندان اوین به سر می برد.

مریم ضیاء فعال حقوق زنان و کودکان بازداشت شد

کانون زنان ایرانی- صبح امروز (پنج شنبه) ماموران امنیتی با لباس شخصی به قصد تفتیش منزل و بازداشت مریم ضیاء به خانه ایشان آمدند از آن جا که وی در منزل نبود فرزندان او را وادار کردند که با وی تماس بگیرند تا به منزل بیاید بعد از تفتیش منزل با آمدن مریم ضیاء به خانه، وی را بازداشت کرده به مکان نامعلومی انتقال دادند. تا این لحظه از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.

این بار دوم است که مریم ضیاء دستگیر می شود. بار اول وی در تاریخ 22 خرداد 1385 در تجمع اعتراضی زنان برای تغییر قوانین تبعیض آمیز دستگیر و به مدت 6 روز در بند 209 زندان اوین بازداشت بود. دادگاه وی در تاریخ 12 تیرماه 1386 در شعبه 13 دادگاه انقلاب برگزار شد که به صدور حکم 6 ماه حبس و ده ضربه شلاق تعلیقی به مدت دو سال منجر شد.

خبر تکمیلی: مریم ضیاء روز 9 اسفندماه با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

پریسا کاکایی بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر: امشب، 11 دی ماه پریسا کاکایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مهرداد رحیمی از همکاران این کمیته بازداشت شدند.

عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با 4 تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این 4 تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت 8:30 خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند.

خبر تکمیلی: پریسا کاکایی روز 28 بهمن ماه از زندان آزاد شد.

سارا توسلی بازداشت شد

به گزارش کلمه روز یکشنبه سارا توسلی دختر مهندس محمد توسلی رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی، و نیز امیر خرم عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی، محسن محققی داماد مهندس بازرگان و رییس اسبق هیئت سیاسی این حزب در پی احضار به دفتر پیگیری های وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

سارا توسلی خواهر لیلا توسلی است که دوشنبه گذشته ساعت ۱/۵ بامداد در خانه پدر خود بازداشت شده بود.

خبر تکمیلی: سارا توسلی روز 3 اسفندماه از زندان آزاد شد.

فروغ میرزایی و همسرش، روزبه کریمی بازداشت شدند



ادوارنیوز: روزبه کریمی و همسرش فروغ میرزایی، شنبه شب، 12 دی ماه بازداشت شدند.

روزبه کریمی، دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر، روزنامه نگار و عضو سازمان دانش آموختگان ایران است و فروغ میرزایی نیز دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر و وکیل دادگستری است.

خبر تکمیلی: فروغ میرزایی روز 20 بهمن ماه از زندان آزاد شد (همچنین روزبه کریمی نیز در اسفندماه از زندان ازاد شد).

مهسا حکمت بازداشت شد

به گزارش سایت جرس- ماموران امنیتی صبح امروز(جمعه) با ورود به مزرعه “علی حکمت” در نزدیکی ساوه اقدام به بازداشت وی و “نعمت احمدی” وکیل پایه یک دادگستری ،”محمد رضا زهدی “سردبیر روزنامه توقیف شده آریا و “مهسا حکمت” خبرنگار روزنامه اعتماد کردند.

به گزارش جرس،ماموران ابتدا تنها قصد بازداشت حکمت را داشتند اما پس از هماهنگی با مرکز تصمیم به بازداشت سایر افراد گرفتند.

خبر تکمیلی: مهسا حکمت روز 15 بهمن ماه از زندان آزاد شد.

پروانه راد یکی دیگر از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا

پروانه راد، یکی دیگر از زنانی است که در روز عاشورا دستگیر شده است. خانواده وی چندین روز از پروانه راد بی خبر بودند تا این که بالاخره وی پس از 7 روز از زندان اوین با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت اش را در زندان اوین می دهد.

روز عاشورا اتومبیل شخصی خانم پروانه راد خراب می شود و برای همین با همسرش تماس می گیرد تا به محل آمده و به او یاری رساند، اما در طی این زمان نیروی انتظامی او را دستگیر می کنند. بنابه گفته دوستان وی، پروانه راد، 53 سال دارد و دارای دو فرزند است.

خبر تکمیلی: پروانه راد روز 18 بهمن ماه از زندان آزاد شد.

بازداشت زویا حسنی دیگر عضو جبهه مشارکت

تا آزادی زندانیان سبز – زویا حسنی بازداشت شد. بنا بر اخبار رسیده ، روز 9 دی ماه ساعت دو بعد از نیمه شب، نیروهای امنیتی به منزل سعیده کردی نژاد مراجعه کردند و درحالیکه وی در منزل حضور نداشت، خانه ای وی، زویا حسنی را بازداشت نمودند. حسنی از اعضای جبهه مشارکت و ستاد 88 است که تا کنون از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

خبر تکمیلی: زویا حسنی چند روز پس از دستگیری از زندان آزاد شد.

نگین درخشان، روزنامه نگار دستگیر شد

جرس: روز چهارشنبه (۹ دی ماه، ۳۰ دسامبر) دو خبرنگار دیگر در ایران دستگیر شدند. در راهپیمایی که دولت برگزار کرده بود، در پی درگیری لفظی، عده ای از روزنامه نگاران به دفتر روزنامه‌ی “تهران امروز” واقع در خیابان طالقانی، آپناه می برند و عده ای از بسیجیان به دنبال آنان به دفتر این روزنامه می روند و در این میان نگین درخشان، یکی از این خبرنگاران، عضو تحریریه ضمیمه تهران امروز بازداشت می شود.

سولماز علیمرادی از اعضای نهضت آزادی بازداشت شد

جرس: سولماز علیمرادی از اعضای شاخه جوانان و فرید طاهری عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران روز 27 دی ماه پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

به گزارش جرس، فرید طاهری همسر سارا توسلی است که دو هفته پیش بعد از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده بود این زوج دو فرزند 3 و 16 ساله دارند.

خبر تکمیلی: سولماز علیمرادی روز 7 بهمن ماه با قید کفالت از زندان آزاد شد.

مهرانه آتشی، عکاس، به همراه همسرش بازداشت شد



به گزارش سایت نوروز: مهرانه آتشی، عکاس، سه شنبه شب 22 دی ماه ر خانه اش و به همراه شوهرش بازداشت شد. کامپیوترها و بعضی از وسایل آنها نیز به هنگام بازداشت ضبط شده است.

به گزارش نوروز، تا دو روز بعد اطرافیان آنها اطلاعی از دستگیری این زوج نداشتند تا اینکه همسر مهرانه آتشی با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت خود و همسرش را به آنها می دهد. او از محل نگهداری خود اطلاعی نداشته است.

مهرانه آتشی عکاس هنری است و در سالهای اخیر فعالیتی در زمینه عکاسی خبری و مطبوعاتی نداشته است.

او چند سال قبل مدتی در نشریه های سروش جوان و همشهری جوان کار کرده بود.

خبر تکمیلی: مهرانه آتشی روز 10 اسفندماه از زندان آزاد شد.

سه عکاس زن در مراسم تشییع استاد علی محمدی بازداشت شدند

همچنین بر اساس گزارش کلمه سه عکاس خبری صبح امروز در مراسم تشییع پیکر”مسعود علی محمدی” استاد ترور شده دانشگاه تهران دستگیر شدند.

براساس گزارش های رسیده، در این مراسم که با حضور بسیار گسترده نیروهای لباس شخصی، امنیتی و بسیجی برگزار شد ، سه تن از عکاسان خبری که گفته می شود برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند. این عکاسان که همگی زن بودند ، توسط پلیس های زن بازداشت شده اند.

هنوز مشخص نیست که علت این بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند.

بازداشت سمیه عالمی پسند و همسرش، پیمان چالاکی در ساوه

کمیته گزارشگران حقوق بشر – عصر روز یکشنبه 27 دی ماه پیمان چالاکی فعال سیاسی-کارگری و دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه به همراه همسرش سمیه عالمی پسند از اعضای سابق جبهه مشارکت، منطقه تهران و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران سما و دختر خردسالشان در منزلشان واقع در شهرستان ساوه توسط عوامل وزارت اطلاعات بازداشت و به تهران منتقل گردیدند.

بنا بر گزارش های دریافتی نیروهای امنیتی طی تماسی با یکی از دوستان این زوج زندانی و احضار ایشان به اداره اطلاعات ساوه، مانا چالاکی دختر خردسال این زوج را از پدر و مادرش جدا نموده و تحویل دوست خانوادگی شان داد.

این زوج فعال سیاسی توسط نیروهای وزارت اطلاعات به تهران منتقل شده اما از محل نگهداری ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است شیوه بازداشت پیمان و همسرش به خصوص نگهداری چند ساعته دختر خردسالشان مانا در بند اطلاعات به همراه والدینش و سپس جدا نمودنش از آنها موجب تأسف و تأثر شدید دوستان و خانواده این زوج فعال سیاسی دربند گردید.

خبر تکمیلی: سمیه عالمی پسند در روز 5 اسفندماه از زندان آزاد شد.

لیلی فرهادپور، روزنامه نگار، بازداشت شد



بی بی سی: گفته می شود در ادامه بازداشت های اخیر فعالان سیاسی و روزنامه نگاران در ایران، لیلی فرهادپور، روزنامه نگار بازداشت شده است.

یک روزنامه نگار که نخواست نامش فاش شود به بی بی سی فارسی گفت که خانم فرهادپور ظهر روز پنجشنبه اول بهمن (۲۱ ژانویه) در منزلش توسط مأموران بازداشت شده است.

خانم فرهادپور، مادر بهرنگ تنکابنی، سردبیر نشریه “فرهنگ و آهنگ” است که روز ۱۵ دی در محل دفتر این نشریه بازداشت شده و هنوز در بازداشت به سر می برد.

چند روز پیشتر خانم فرهادپور که برای پیگیری بازداشت پسرش به دادگاه انقلاب رفته بود دچار مشکل قلبی شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد.

گفته می شد که با گذشت حدود دو هفته از بازداشت پسرش، او با وجود مراجعه به مراجع مختلف قضایی و امنیتی نتوانسته بود از محل نگهداری او خبری به دست آورد.

خبر تکمیلی: لی لی فرهادپور روز 22 اسفندماه با قرار وثیقه 90 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

ناهید کوه‌شکاف پس از دستگیری همسرش، احسان هوشمند، بازداشت شد

میزان: ناهید کوه شکاف، همسر احسان هوشمند؛ پژوهشگر و روزنامه‌نگار کرد که روز سه شنبه در منزل خود دستگیر شده بود نیز بازداشت شد.

ناهید کوه‌شکاف روز چهارشنبه و یک روز پس از بازداشت همسر خود توسط پلیس اطلاعات و امنیت احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

او روز پنجشنبه، 1 بهمن ماه، پس از احضار دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.احسان هوشمند، همسر وی نیز در زندان اوین محبوس است. آنها دارای دو فرزند ۱۴ و ۵ ساله هستند.

خبر تکمیلی: ناهید کوه شکاف پس از دو روز با سپردن تعهد از زندان آزاد شد.

ژینوس سبحانی دستگیر شد

ژینوس سبحانی در 25 دی ماه به همراه همسرش در منزل بازداشت شد. وی از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر و منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر نیز می باشد که در پی پلمپ دفتر این کانون مدتی در ازداشت بوده است.

خبر تکمیلی: ژینوس سبحانی در روز 10 اسفندماه از زندان آزاد شد.

پروین جوادزاده بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – پروین جواد زاده از بازداشت شدگان روز عاشورا در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است برای انجام اعترافات در این زندان تحت فشار قرار دارد.

بی‌خبری مطلق از وضعیت لوا خانجانی، شهروند بهایی

خبرگزاری هرانا – لوائ خانجانی شهروند بهایی ساکن تهران که در 13 دی ماه به همراه همسرش، بابک مبشر بازداشت شده است تماسی با خانواده نداشته است.

به گزارش هرانا، از لواء خانجانی شهروند بهایی ساکن تهران که در 13 دی ماه به همراه همسرش، بابک مبشر بازداشت شده هیچ اطلاعی در دست نیست و تاکنون نامبرده پس از گذشت بیش از 45 روز بازداشت هیچ تماس تلفنی و ملاقاتی با خانواده اش نداشته است . همچنین عدم پاسخ گویی مسئولین و عدم اجازه داشتن وکیل موجب تشدید نگرانی برای خانواده اش شده است .قابل ذکر است بابک مبشر، همسر نامبرده یکبار موفق به تماس کوتاه تلفنی با خانواده اش شده است.

خبر تکمیلی: لوا خانجانی در روز 10 اسفند آزاد شد.

هشت نفر از حامیان مادران عزادار هنوز در زندانند

خبار روز – گزارش دریافتی: بیش از ده روز از زندانی کردن ده ها مادر به جرم واهی می گذرد؛ مادرانی که شبانه از کنار فرزندانشان و شوهرانشان ربوده و روانه بازداشتگاه اوین شده اند. از این مادران هنوز هیچ خبری نیست. چشمان گریان بچه ها هنوز به در است تا شاید مادران شان آزاد شوند؛ ولی گویا سازمانهای امنیتی کشور نمی خواهند این مادران را آزاد کنند.
ما مادران عزادار خواهان آزادی تمام زندانیان دربند بخصوص مادرانی هستیم که بدون هیچ دلیلی در بازداشت بسر می برند:
۱- گلی ابراهیمی
۲- الهام حسنی
٣- فاطمه رستگار
۴- لیلا سیف الهی
۵- ژیلا کرم زاده
۶- شیرین غلیپناه
۷- نازنین رضا قلی زاده
٨-نفیسه اکبری

خبرتکمیلی: فاطمه رستگار، لیلا سیف الهی و ژیلا کرم زاده روز 23 اسفندماه از زندان آزاد شدند.

زهرا بهرامی، در روز عاشورا دستگیر شد

زهرا بهرامی یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا استکه در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد.

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زهرا بهرامی 45 ساله بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش مامورین دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد .

25 تن دیگر از زنان در جریان دستگیری های هفته منتهی به 22 بهمن، بازداشت شداند

در هفته منتهی به 22 بهمن امسال (بهمن 1388) و در پی دستگیری های گسترده، حداقل 21 زن فعال در حوزه های مختلف مطبوعاتی، هنری، فمینیستی، و… بازداشت شده اند از جمله: نیلوفر لاری پور، نوشین جعفری، مهسا جزینی، سمیه مومنی، مریم قنبری، زینب کاظم خواه، نازنین فرزان جو، بهار تراکمه، حمیده قاسمی، بنفشه دارالشفایی ، جمیله دارالشفایی، سعیده میرزایی، ماه فرید منصوریان، پروین کهزادی، ملودی محمودی زنگنه، الهام احسنی، مریم کریمی، نازنین حسن نیا، سحر قاسمی نژاد، گلناز توسلی؛ تارا سپهری‌فر، توران کبیری و صفورا تفنگچی ها، نعیمه دوستدار و… دستگیر و زندانی شده اند. لازم به ذکر است بهار تراکمه پس از سه روز آزاد شده است.

نوشین جعفری، خبرنگار روزنامه اعتماد بازداشت شد



به گزارش سایت جرس، نوشین جعفری خبرنگار فرهنگی اعتماد بازداشت شد.

بنا به این گزارش ماموران امنیتی روز 14 بهمن ماه، چهارشنبه شب با حضور در منزل خانم جعفری وی را بازداشت کردند.

نوشین جعفری که بیست و دو سال سن دارد در ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشت و صرفا به فعالیت در حوزه مسایل فرهنگی و ادبی می پرداخت. بنابراین گزارش، هنوز از محل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

خبر تکمیلی: نوشین جعفری در 12 اسفند با قرار کفالت آزاد شد.

بهار تراکمه بازداشت شدند

کلمه: بهار تراکمه فرزند یونس تراکمه نویسنده و منتقد ادبی روز 14 بهمن ماه بازداشت شد. به گزارش خبرنگار کلمه، پیش از این پسر این نویسنده دستگیر شده بود. اردوان تراکمه پسر یونس تراکمه در رشته سینما تحصیل می‌کند و چند فیلم مستند ساخته که بعد از عاشورا بازداشت شده بود. بهار تراکمه که شب گذشته (14 بهمن ماه) دستگیر شد بیست و پنج سال دارد.

خبر تکمیلی: بهار تراکمه روز 28 بهمن ماه از زندان آزاد شد.

مریم قنبری، وکیل دادگستری، بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر- مریم قنبری وکیل دادگستری و از فعالان حقوق زنان امروز، 19 بهمن ماه در ساعت ۳ صبح در منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

مامورین امنیتی ابتدا زنگ همسایه ها را زده و از این طریق وارد ساختمان شده و سپس در آپارتمان مریم قنبری را زده اند و پس ا

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours