2درصد ازدواج‌ها اینترنتی شده است

29 دی 1388

فارس: به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه، شهلا کاظمی‌پور اظهار داشت: آمار ازدواج‌های اینترنتی در حد نگران کننده‌ای نیست ولی به مرور زمان امکان افزایش این مسئله وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توان گفت از هر 100 مورد ازدواج، 2 ازدواج اینترنتی رخ می‌دهد اما می‌تواند در آینده افزایش یابد.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: آمار دقیقی درباره ازدواج‌های اینترنتی وجود ندارد و معمولاً کمتر پیش آمده که افراد شیوه ازدواج خود را بگویند.

وی با بیان اینکه پرسشنامه‌ای تهیه شده که در این زمینه می‌تواند کمک خوبی باشد، اضافه کرد: آمار موجود نشان می‌دهد که طلاق در کشور در حال افزایش است و میزان آن بالا رفته است.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه دلایل مختلفی که در این زمینه وجود دارد، گفت: یکی از این دلایل، شیوه همسر‌گزینی است که از خانواده، همسایه و همکاران به سمت آشنایی‌های خیابانی، لحظه‌ای و ازدواج‌های اینترنتی که نوع جدیدی محسوب می‌شود، سوق پیدا کرده است.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: در آشنایی‌های اینترنتی بعید است که افراد بتوانند شناخت پیدا کنند و معمولاً در ابتدا با یکدیگر آشنا می‌شوند و قول و قرارها گذاشته می‌شود و بعد از آن برای پیدا کردن شناخت بر یکدیگر اقدام می‌کنند این در حالی است که در گذشته حضور خانواده‌ها و معرف‌ها پررنگ بود و معمولاً افرادی که دختر یا پسری را معرفی می‌کردند سعی داشتند تا خانواده‌ها نیز یکدیگر را کاملاً بشناسند.

کاظمی‌پور با بیان اینکه ازدواج‌های اینترنتی یکی از صور ازدواج‌ها و آشنایی‌های لحظه‌ای هستند، افزود:‌ در ازدواج‌های اینترنتی این امکان نیز وجود ندارد و غیابی است و فرد شخصیت خود را هر گونه که تمایل داشته باشد به دیگری عرضه می‌کند.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در ادامه با اشاره به نحوه این آشنایی‌های اینترنتی در خارج از کشور، بیان کرد: در خارج از کشور فرهنگ متفاوتی وجود دارد و افراد نمی‌توانند از طریق اینترنت خود را معرفی کنند بلکه سازمان‌هایی هستند که شخصیت فرد را با انجام تست‌های روان‌شناسی مورد ارزیابی قرار می‌دهند و پس از آن اطلاعات فرد بر روی سایت قرار می‌گیرد و باید توجه داشته باشیم که اینترنت وسیله ثانوی است نه اولیه.
وی ادامه داد: در خارج از کشور سازمان‌هایی هستند که در این راستا حرکت می‌کنند اما در کشور ما از طریق چت صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours