زنان نیمی از کابینه جدید بولیوی را تشکیل می‌دهند

5 بهمن 1388

وزیر کابینه جدید بولیوی که برای اولین بار نیمی از آنها زن هستند درحضور رییس‌جمهور این کشور سوگند یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اوو موراس، رییس‌جمهور بولیوی طی سخنانی در مراسم ادای سوگند وزرای کابینه در کاخ ریاست جمهوری”کوئمادو” گفت: ‌رویای بزرگ من محقق شده است، نیمی از کابینه را زنان تشکیل می‌دهند و نیم دیگر را مردان.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ موراس 50 ساله پس مراسم تحلیف، دومین دوره‌ی پنج ساله‌ی ریاست جمهوری‌اش را آغاز کرد.

اعضای زن کابینه مورالس شامل کارمن تروجیلو، وزیر کار، نیلدا کوپا، وزیر دادگستری،‌ ناردی موکسو، وزیر شفاف سازی و مبارزه با فساد و زولما یوگار، وزیر فرهنگ هستند.

اختصاص نیمی از کابینه بولیوی به زنان در شرایطی است که تنها سابقه‌ی این امر در آمریکای جنوبی مربوط به دولت میشله باچلت، رییس‌جمهور در حال کناره گیری شیلی است که پس از حضور در دولت در سال 2006 کابینه‌ی 26 عضوی خود را به طور مساوی بین زنان و مردان تقسیم کرد.

مورالس از زمان به قدرت رسیدن در ژانویه سال 2006 به عنوان اولین رییس جمهور بومی در بولیوی، دائما کنترل خود بر کشور را بیشتر کرده است.

وی همانند هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا مواضع ضد آمریکایی دارد و سفیر آمریکا و مقام‌های آمریکایی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بولیوی را از این کشور اخراج کرده است.

مورالس هم‌چنین در کابینه‌ی جدید خود دیوید چوکوئهوانکا، وزیر امور خارجه و لوئیز آلبرتو آرکه وزیر دارایی را ابقا کرده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours