تماس تلفنی سارا توسلی از زندان با فرزند خردسالش / عدم ملاقات وکیل پریسا کاکایی با بازپرس پروند

12 بهمن 1388

تماس تلفنی سارا توسلی

روز: سارا توسلی، دختر مهندس توسلی، روز یکشنبه با خانواده خود تماس گرفته و دقایقی با فرزند خردسال خود صحبت کرده است. او گفته از خواهرش، لیلا توسلی و همسرش، فرید طاهری نیز خبر دارد و حال آنها نیز خوب است.

غیر از این هیچ خبر دیگری از اعضای بازداشت شده نهضت آزادی در دست نیست و هیچ تماس تلفنی و ملاقاتی صورت نگرفته است.

عدم ملاقات وکیل پریسا کاکایی با بازپرس پرونده

کمیته گزارشگران حقوق بشر: روز شنبه 10 بهمن ماه افروز مغزی، وکیل پریسا کاکایی جهت ملاقات با بازپرس پرونده موکل خود به شعبه 2 دادگاه انقلاب مراجعه نمود اما بازپرس پرونده، بیگی در محل حاضر نشد و انتظار چندساعته وکیل این فعال حقوق بشر بی نتیجه ماند.
در هفته های اخیر بسیاری از وکلا با مراجعه به شعب مختلف بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب تهران با این پاسخ روبرو شده اند که شعب مربوطه به زندان اوین منتقل شده اند. زمانی که وکلا به زندان اوین نیز مراجعه می کنند به آنها گفته می شود که شعب مربوطه هنوز مستقر نشده اند. چنین برخوردی از سوی مسئولین دادگاه انقلاب سبب شده تا ملاقات وکلا با بازپرس پرونده و همچنین موکلین خود غیرممکن گردد. پیش از این نیز افروز مغزی، زهره ارزنی و مینا جعفری نسبت به این روند اعتراض نموده بودند.

گفتنی است پریسا کاکایی روز پنج شنبه 8 بهمن ماه موفق شد برای دومین بار با خانواده اش ملاقاتی 20 دقیقه ای داشته باشد. پریسا کاکایی، فعال حقوق بشر، جنبش زنان و حقوق کودک در 11 دی ماه پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد و به زندان اوین منتقل گشت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours