سمیه مومنی، مهسا جزینی، زینب کاظم خواه، مریم قنبری بازداشت شدند

18 بهمن 1388

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی – بنا بر خبرهای دریافتی مهسا جزینی از همکاران روزنامه ایران (بخش اصفهان) امروز در این شهر بازداشت شده است. جزینی از فعالان حقوق زن و از همکاران کمپین یک میلیون امضا نیز بوده است.

از سویی دیگر به گزارش کمیته ی گزارشگران حقوق بشر سمیه مومنی روزنامه نگار و از فعالان کمپین یک میلیون امضا نیز بامداد روز 18 بهمن در منزل خود بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، وی ساعت 3 صبح در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. از محل نگهداری این روزنامه نگار اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین زینب کاظم خواه خبرنگار یک خبرگزاری دولتی ساعت ۳ بامداد امروز یکشنبه 18 بهمن ماه با مراجعه ۹ تن از ماموران وزارت اطلاعات به محل سکونت اش، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

ماموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل این خبرنگار با نشان دادن حکمی که اتهام ایشان را شرکت در تجمعات نوشته بود بازداشت شده است. ماموران امنیتی کلیه لوازم شخصی وی را نیز ضبط کردند.

مریم قنبری، وکیل دادگستری، بازداشت شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- مریم قنبری وکیل دادگستری و از فعالان حقوق زنان امروز، 19 بهمن ماه در ساعت ۳ صبح در منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

مامورین امنیتی ابتدا زنگ همسایه ها را زده و از این طریق وارد ساختمان شده و سپس در منزل مریم قنبری را زده اند. وسایل مریم قنبری منجمله کامپیوتری را نیز با خود برده اند.

از اتهام مریم قنبری اطلاعی در دست نیست. وی جزو ده ها بازداشت شده ی چند روز اخیر و چندمین وکیل بازداشت شده پس از وقایع انتخابات است. از دیگر وکلای بازداشت شده میتوان از فروغ میرزایی نام برد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours