پریسا کاکایی پس از یک ماه و نیم از زندان آزاد شد / آزادی بهار تراکمه، نازنین حسن نیا، توران کبیری، صفورا تفنگچی ها و…

28 بهمن 1388

مدرسه فمینیستی: پریسا کاکایی، فعال جنبش زنان و حقوق بشر پس از تحمل یک ماه و نیم حبس امروز 28 بهمن ماه از زندان اوین آزاد شد. وی که از 11 دی ماه در بند 209 زندان اوین بسر برده بود، طی چند روز گذشته به بند عمومی نسوان منتقل شده بود و امشب از زندان آزاد شد.

علاوه بر پریسا کاکایی تعداد دیگری از زندانیان آزاد شده اند از جمله بهار تراکمه و نازنین حسن نیا و مازیار سمیعی.

نازنین حسن نیا و بهار تراکمه از 14 و 15 بهمن ماه بازداشت و در زندان اوین بسر می بردند.

همچنین به گزارش کلمه: امیدمهرگان، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار آزاد شد.

به گزارش کلمه، امید مهرگان از روزنامه نگاران فعال در حوزه فرهنگ و هنر بود که در تاریخ ۱۵ بهمن ماه در منزل مسکونی اش بازداشت شد.

همچنین صفورا تفنگچی نیز آزاد شد. وی مادر خانواده دارالشفایی است چند روز پیش دو نفر دیگر از اعضای این خانواده آزاد شده بودند . با این حال هنوز ۴ نفر دیگر از خانواده دارالشفایی در زندان هستند.

همچنین به گزارش سایت گزارشگران حقوق بشر ، 29 بهمن ماه اردوان تراکمه، دانشجوی کارگردانی و منتقد سینما از زندان اوین با تودیع وثیقه سی میلیون تومانی آزاد شد. همچنین گزارش های دریافتی حاکی از آزادی صفورا تفنگچی ها، همسر ابوالحسن و مادر بهمن و جمیله دارالشفایی است. گفتنی است محمود درد کشان و خسرو قشقایی از اعضای نهضت آزادی نیز امروز آزاد شده اند.

همچنین به گزارش سایت ندای سبز آزادی، کاوه دارالشفایی و توران کبیری (برادر و مادر یاشار دارالشفایی) بعد از ۶ روز بازداشت، شب گذشته آزاد شدند.

به گزارش کلمه، ۵ عضو دیگر از این خانواده همچنان در زندان به سر می‌برند و از اتهام آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

به گفته‌ توران کبیری، بنفشه و جمیله دارالشفایی، دو خواهر فعال در عرصه هنری که یازده روز از بازداشت آنها می گذرد، در یک سلول نگه‌داری می‌شوند. تا کنون از آزادی دیگر اعضای این خانواده خبری در دست نیست.

جمیله دارالشفایی، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون و صفورا تفنگچی ها مادر وی که 7روز قبل بازداشت شده است، هنوز هیچ تماس تلفنی نداشته اند.

بنفشه، مدرس موسیقی و پدرش ابوالحسن دارالشفایی نیز در مدت بازداشت خود یک بار تماس تلفنی داشته و از نگهداری خود در زندان اوین خبر داده اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours