حجت‌الاسلام صدوقی: باید محیطی امن برای فعالیت‌های اجتماعی زنان فراهم شود

1 اسفند 1388

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به نقش و جایگاه زنان در اسلام و انقلاب گفت:باید محیطی امن برای فعالیت‌های اجتماعی زنان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد،حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های زنان استان یزد افزود: پیامبر اکرم احترام به زن را نشانه کرامت نفس و بی‌احترامی به زنان را نشانه پستی نفس بیان می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد نقش زنان بزرگواری چون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در احیای اسلام را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان هم‌چنین با اشاره به نقش زنان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:باید تلاش کنیم جایگاه واقعی زنان که همان نقش تربیتی است و مورد نظر اسلام است به آنان داده شود.

صدوقی ادامه داد: وظیفه همه بویژه روحانیت، دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان است که به نقش زن در تربیت نسل آینده بیشتر بها دهند. تربیت بدون محبت، مهربانی، صبر و حوصله امکان پذیر نیست و یکه تاز میدان تربیت، زنان هستند.
نماینده ولی فقیه در استان افزایش سن ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق را بسیار نگران کننده و ناشی از دوری از فرهنگ اسلامی و در نتیجه سخت گیری در ازدواج، افزایش مهریه‌ها و چشم و هم چشمی ها دانست که خطری عظیم برای جامعه محسوب می شود و باید فکری اساسی برای حل آن کرد.باید محیطی امن برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بانوان فراهم شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours