به دلیل حضور نوازنده زن؛ کنسرت همایون شجریان را لغو کردند

4 اسفند 1388

پارلمان‌نیوز: قرار بود کنسرت همایون شجریان روزهای ۶ و ۷ اسفند ماه جاری در تبریز در محل سالن فرهنگی ورزشی تراکتور سازی برگزار شود که این کنسرت لغو شد.

احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درباره علل مخالفت و لغو کنسرت همایون شجریان در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ حضور نوازندگان زن در گروه موسیقی و ظرفیت بالای سالن که بیش از ۲ هزار نفر بود و ضریب امنیت و مدیریت سالن را پایین می‌آورد از جمله دو عاملی بود که موجب لغو این کنسرت شد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم به موسیقی فاخر توجه ویژه شده است گفت: در استان آذربایجان شرقی هم خانه موسیقی وجود دارد و هم هنرستان موسیقی و جشنواره‌های موسیقی متعددی نیز برگزار شده و همه اینها به شرط و شروطی انجام شده‌اند.

این مسئول مطرح کرد: ما از آن موسیقی حمایت می‌کنیم که فاخر باشد و شان شئون در آن حفظ شده باشد. این استان از ویژگی خاصی برخوردار است و چون اینجا دارالمومنین است ما نمی‌توانیم مثل بعضی از استان‌های دیگر عمل کنیم.

وی ادامه داد: طرف می‌آید پولش را می‌گیرد می‌رود بعدا کلی گلایه از مخاطبین و از افراد می‌شنویم.

احمدی در پاسخ به اینکه دو نفر نوازنده زن در گروه همایون شجریان که با رعایت کامل حجاب اسلامی در داخل و خارج از کشور بارها روی صحنه رفته و کنسرت اجرا کرده‌اند، چگونه می‌تواند بازتابی داشته باشد، اظهار داشت: وزیر ارشاد این بخش را به عهده مدیران کل گذاشته است و گفته گروه مهم نیست و ما تشخیص می‌دهیم، به هرحال هر استان برای خودش حال و هوایی دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours