اعتراض دانشجویان به ادامه بازداشت تارا سپهری فر / دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده های مهسا جزینی و کاوه کرمانشاهی

5 اسفند 1388

دیدار جمعی از همکلاسی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با خانواده مهسا جزنیی

کلمه: بازجویی‌های مهسا جزینی، روزنامه‌نگار و فعال حوزه زنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، جمعی از همکلاسی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در منزل مهسا جزنیی، با مادر او دیدار کرده و جویای آخرین وضعیت دوست و همکلاسی خود در دانشگاه علامه شدند.

مهسا جزینی پس از فوت پدرش به همراه مادر خود به تنهایی در اصفهان زندگی می‌کرد، او که فارغ التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی است سابقه همکاری در برخی از نشریات و مطبوعات از جمله روزنامه ایران شعبه اصفهان را در کارنامه کاری خود دارد.

وی از تاریخ ۱۸ بهمن ماه در بازداشت بسر می‌برد.

مادر این روزنامه‌نگار با بیان اینکه وقتی مهسا را برای باجویی می‌بردند موفق به ملاقات او شدم، گفت:«مهسا گفته بازجویی‌هایش تمام نشده و هنوز ادامه دارد.»

وی تاکید کرد:«مهسا دربند عمومی و به همراه ۸ زن زندانی که مجرم مالی هستند نگهداری می‌شود.»

مهسا در این ملاقات کوتاه به مادر خود گفته است که بازجویش قول آزادی او تا دو هفته دیگر را داده است.

مادر مهسا جزینی تاکید کرد:«هنوز از اتهامات مهسا خبر نداریم و دلیلی برای بازداشت مهسا به ما اعلام نشده است.»

وی ابراز امیدواری کرد که دخترش هرچه سریعتر آزاد شود.

دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار (شعبه کرمانشاه) و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه رازی با خانواده کاوه قاسمی کرمانشاهی

تغییر برای برابری – روز گذشته اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت (شعبه کرمانشاه) و نیز اعضای انجمن اسلامی دانشگاه رازی با حضور در منزل کاوه قاسمی کرمانشاهی، با پدر و مادر این فعال حقوق بشر دیدار کرده و جویای آخرین اخبار از وضعیت بازداشت وی گردیدند.

در این دیدار مادر کاوه ضمن ابراز خشنودی و دلگرمی خانواده از حمایتهای دوستان کاوه از نقاط مختلف، از وضعیت مبهم پسرش ابراز نگرانی شدید نمود. خانم داوودی فر با اشاره به مراجعات هر روزه اش به دادستانی و نیز اداره اطلاعات کرمانشاه از دستور معاون دادستان کرمانشاه مبنی بر اجازه ملاقات با فرزندش خبر داد اما اضافه کرد که با تاسف این امر تاکنون میسر نگردیده است و از زمان بازداشت کاوه تاکنون امکان ملاقات حضوری با وی فراهم نشده است. مادر کاوه با توجه به عدم تماس کاوه از زمان اولین و آخرین تماسش در 2 روز بعد از بازداشت، نسبت به سلامتی و شرایط بازداشت فرزندش در طی 3 هفته گذشته ابراز نگرانی شدید نموده و تنها خواسته اش را در حال حاضر ملاقات حضوری با پسرش دانست.

در ادامه این دیدار اعضای شورای مرکزی شعبه کرمانشاه سازمان ادوار و نیز تعدادی از فعالین دانشجویی شهر کرمانشاه با تاکید بر فعالیتهای مسالمت آمیز و حقوق بشری کاوه کرمانشاهی، ابراز امیدواری کردند که وی هر چه سریعتر آزاد گردد. لازم به یادآوری است که کاوه قاسمی کرمانشاهی از تاریخ 14 بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت شده و از آن زمان تنها یک بار (دو روز بعد از بازداشت) با خانواده اش تماس تلفنی داشته است. تاکنون از محل و شرایط بازداشت این فعال حقوق بشر اطلاعی در دسترس نیست.

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه شریف به ادامه بازداشت تارا سپهری فر

نوروز: شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه ای نسبت به بازداشت تارا سپهری فر، دبیر این تشکل دانشجویی اعتراض کرد.

به گزارش نوروز، تارا سپهری فر، در موج بازداشت های در آستانه 22بهمن دستگیر شد. وی که ورودی سال۸۴ رشته مهندسی شیمی دانشگاه شریف است، در تیرماه سال جاری و در حوادث پس از انتخابات نیز در اطراف مسجد قبا بازداشت شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours