رییس سازمان میراث‌فرهنگی: برای حفظ فرهنگ حجاب برای زنان کارمند لباس طراحی کرده‌ایم

9 اسفند 1388

ایلنا: حمید بقایی در همایش رونمایی پوشش کارکنان زن با استفاده از طرح‌های سنتی و صنایع دستی گفت: بعد از ثبت حجاب اقوام ایرانی امروز با طراحی اولین نمونه از لباس زنان ایرانی برای استفاده در محیط کار توسط معاونت صنایع دستی حرکت دیگری برای حفظ فرهنگ حجاب و اجرایی کردن آن در جامعه به شکل دیگری آغاز شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کشورهای شرقی مانند هند، ایران، مصر، عراق، چین در طول تاریخ ملت‌هایی با تمدن و دارای نجابت‌های اجتماعی و خانوادگی بوده‌ایم و خانواده در بین این کشورها ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته است.

او ادامه: رکن اصلی خانواده را زنان تشکیل می‌دهند به طوری که خانواده بدون مفهوم زن معنا ندارد، هر چقدر برای حفظ نهاد خانواده در جامعه تلاش کنیم باعث سالم‌تر شدن اجتماع می‌شویم.

بقایی گفت: نهاد خانواده باید نهاد مستحکمی باشد و حجاب یکی از ارکان اصلی نهاد خانواده است بنابراین ما وظیفه داریم که حجاب را تبلیغ کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از نظر من میراث فرهنگی، معنوی، اخلاق اسلامی و ایرانی و نهاد خانواده است. استحکام نهاد خانواده درایران چیزی است که بسیاری از کشورهای غربی حتی خواب آن را هم ندیده‌اند بنابراین باید به شدت از آن محافظت کنیم.

او در مورد وضعیت برج جهان‌نما گفت: نقشه برج‌ جهان‌نما در سال 74 تهیه شده و اجازه ساخت در سال 76 داده شده است و تا سال 83 ساخت برج ادامه داشته است،اما چند روزی است که تخریب برج‌ جهان‌نما آغاز شده است. بقایی گفت: نباید از میراث فرهنگی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کرد زیرا در این صورت به تمام کشور آسیب وارد می‌شود.

او گفت: میراث فرهنگی از نظر ما جایگاه ویژه و مقدسی دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours