چرا مربیان تیم‌های ملی بانوان ممنوع‌المصاحبه شدند؟

24 اسفند 1388

معاون بانوان سازمان تربیت بدنی گفت: اینکه اعلام کرده‌ام مربیان حق مصاحبه ندارند، یعنی از انجام رفتارهای شخصی جلوگیری کردن.
مرضیه اکبرآبادی در خصوص علت ممنوع‌المصاحبه شدن مربیان تیم‌های ملی بانوان اظهار کرد: حق مصاحبه نداشتن یعنی عدم انجام رفتار شخصی. رفتار شخصی بیشتر باعث تضعیف ورزش بانوان است. مربیان می‌توانند مصاحبه کنند به شرطی که سلیقه‌ای نباشد و بر اساس کار فنی آنها صورت گیرد.

وی ادامه داد: مربیان گاهی وارد حاشیه می‌شوند، مگر هویت و ورزش بانوان در چه حد است که برای آن هم حاشیه ایجاد کنیم. ما توان طرح حاشیه را نداریم. ما باید رفتار هماهنگ داشته باشیم. به عنوان مثال اگر کسی از شخص دیگری گله دارد نباید از ابزار مصاحبه و رسانه استفاده کند. در این شرایط شان ورزش و رسانه زیر سوال می‌رود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به ورزش بانوان صوری نگاه کنیم، گفت: مبنای انتخاب ملی‌پوشان چیست؟ میزان انتخاب ورزشکار زن چیست؟ سقف مقام‌های ما مدال جهانی است و کف نباید حداقل باشد، هدف را نباید فقط اعزام ورزشکاران دانست. هدف باید کسب نتیجه باشد. پوشش هم وسیله‌ای برای توسعه ورزش بانوان است.

اکبرآبادی با بیان اینکه ما ورزش را از فرهنگ جدا نمی‌دانیم تاکید کرد: فرهنگ در ورزش تاثیر گذار است، در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی، رییس جمهور یک هدف را برای ورزش مشخص کرد. رسیدن یا تقویت بحث اخلاق‌مداری. اگر این نگاه تقویت شود، یک فرد در همه زمینه‌ها پیشرفت می‌کند. فرد اخلاق‌مدار مسوولیت شناس است، به پیشکسوت احترام می‌گذارد، جایگاهش را در نظر دارد و…

وی درخصوص نحوه انتخاب نواب رییسان زن یادآور شد: در حال حاضر با توافق رییس فدراسیون و سازمان تربیت بدنی نواب رییسان منصوب می شوند ولی در اصلاحیه اساسنامه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی رییس سازمان تربیت بدنی معتقد است نواب رییس زن باید مانند سایر کادر مدیریتی فدراسیون در مجامع انتخاباتی تعیین شوند. امیدوارم با نگاه مثبت و حمایتی رییس جمهور،‌ این اصلاحیه در هیات دولت تصویب شود تا نواب رییسان زن جایگاه قانونی، حقیقی و قدرتی پیدا کنند.

اکبرآبادی درخصوص بودجه ورزش بانوان تاکید کرد: ما در ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در سال ۸۸ با حضور نایب رییسان و اعلام آنها متوجه شدیم که میانگین بودجه اختصاصی در فدراسیون‌ها برای بانوان ۴۰ درصد بوده است. با هدف‌گذاری رییس جمهور و تاکید رییس سازمان، باید از این پس حداکثر ۵۰ درصد بودجه به بانوان تعلق بگیرد. البته فدراسیون‌هایی هستند که بیشتر از این هم هزینه می‌کنند اما میانگین ۴۰ درصد است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours