چند خبر از ورزش زنان: برگزاری دوره مربیگری فوتبال / لیگ اسکواش بانوان سال آینده راه‌اندازی می‌شود و..

26 اسفند 1388

برگزاری اولین دوره مربیگری فوتبال درجه D آسیا ویژه بانوان

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : هیات فوتبال جنوب شرق تهران اولین کلاس مربیگری فوتبال درجه D آسیا ویژه بانوان را در ورزشگاه شهید پناهی منطقه 15 برگزار کرد .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، فاطمه صادقی نایب رییس هیات فوتبال جنوب شرق استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایونا در خصوص نحوه برگزاری این کلاس ها گفت : کلاس های مربی گری با حضور 31 نفر از دانش پژوهان رشته فوتبال به مدت یک هفته برگزار شد .

وی افزود : هیات فوتبال فدراسیون ، لیلا وقاری استاد بین المللی فوتبال بانوان را به منظور آموزش دوره های مربیگری به دانش پژوهان برگزیده است .

همچنین لیلا وقاری مدرس مربیگری هیات فوتبال فدراسیون در خصوص نحوه برگزاری امتحانات این دانش پژوهان تصریح کرد : امتحانات بعد از پایان کلاس ها در دو مرحله تئوری و عملی انجام می شود که در مرحله عملی امتحان کوچینگ مربیگری از آنها گرفته می شود و برای قبولی در آزمون باید از امتحان عملی 70 و از تئوری نمره 60 را کسب کنند .

وی با اشاره به مهارت بانوان گفت : مهارت اکثر بانوان در حد انتظار بود اما عده ای کمی ضعف دارند و مهارت و توانایی لازم را ندارند که باید با تمرین خود را به سایرین برسانند .

مربی تیم ملی فوتبال جوانان با بیان ادامه فعالیت بانوان گفت : کسانی که در آزمون پذیرفته شوند می توانند به طور جدی وارد عرصه مربیگری شده و با در نظر گرفتن علاقه و توانایی خود به مراحل بالاتر بروند .

وقاری در خصوص فواید ورزش بانوان افزود : ورزش فعالیتی نشاط آور است که از نظر علمی اثبات شده است و تمامی پزشکان اولین راهی که برای بهبود تجویز می کنند ورزش است .

وی گفت : قرن حاضر قرن خوبی نیست و با بروز بیماری های بسیار که مطرح شده تنها عاملی که می تواند از آن جلوگیری کند و آن را کاهش دهد ورزش است .

این مدرس فوتبال با اشاره به بروز اختلالات فعالیت های ورزشی در بلند مدت گفت : توصیه می شود که اگر زنان می خواهند سلامتی خود را با ورزش مستمر حفظ کنند بهتر است که این ورزش به صورت حرفه ای نباشد و فقط به منظور تفریح و پر کردن اوقات فراغت باشد چرا که صدماتی در ورزش حرفه ای به آنها وارد می شود که باعث می شود در آینده از انجام برخی کارها منع شوند و حتی به عمل جراحی نیز ، نیاز پیدا کنند .

لیگ اسکواش بانوان سال آینده راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس فدراسیون اسکواش از راه‌اندازی لیگ اسکواش بانوان از سال آینده خبر داد .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، کسری غفوری در مجمع هیئت رئیسه هیئت اسکواش مازندران و مراسم تجلیل از قهرمانان این ورزش از راه‌اندازی لیگ اسکواش بانوان کشور از سال آینده خبر داد و گفت: لیگ اسکواش بانوان کشور از اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و امیدوارم مازندران با قدرت در این مسابقات حضور پیدا کند .

وی افزود : 150 میلیون تومان برای احداث خانه اسکواش مازندران تخصیص یافته است .

نایب رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد : مازندران با توجه به مدت زمان کم فعالیت در اسکواش جایگاه خوبی را در کشور دارد .

غفوری با بیان اینکه اسکواش‌بازان این استان به مقام‌های خوبی در مسابقات دست یافته‌اند، تصریح کرد: در سال آینده فدراسیون اسکواش حمایت‌های ویژه‌ای را از هیئت اسکواش مازندران خواهد کرد .

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های پیشرفت و توسعه ورزش اسکواش در مازندران وجود دارد، یادآور شد: فدراسیون بخشی از هزینه‌های خانه اسکواش را پرداخت کرده است و بقیه آن به علت ملی بودن پروژه باید از سوی سازمان تربیت بدنی تامین شود .

مدرس فدراسیون فوتبال: ارتقای دانش مربیان زن باید با جدیت دنبال شود

مدرس فدراسیون فوتبال گفت: ارتقای دانش مربیان زن باید با جدیت دنبال شود .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، شهناز یاری : برای رسیدن به این هدف مهم باید از سوی هیات های مناطق مختلف کشور دوره های آموزشی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: هرچند طی سال های گذشته در این خصوص فعالیت هایی صورت گرفته ولی به هیچ وجه کافی نیست .

یاری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهد خاطر نشان کرد: با وجود وضعیت موجود متاسفانه توجه به امر آموزش و برپایی کلاس های علمی آنها شایسته نیست.

وی گفت: برای رشد و تعالی رشته فوتبال در بین بانوان یکی از بهترین راه ها برگزاری دوره های متعدد آموزشی است .

مدرس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: در سطح کشور بانوان زیادی به رشته های فوتبال و فوتسال علاقمند هستند که باید ضمن شناسایی و جذب آنها در جهت راه اندازی دوره های آموزشی تلاش بیشتری صورت گیرد.

یاری برای تدریس کلاس مربیگری فوتبال بانوان در یزد به سر می برد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours