دیدار کمپینی ها با خانواده خدیجه مقدم: ادامه بازداشت او غیر قانونی است

27 فروردین 1387

کانون زنان ایرانی: “ادامه بازداشت خدیجه مقدم در بازداشتگاه وزرا غیرقانونی است.” نسرین ستوده یکی از وکلای خدیجه مقدم دستگیری و نگهداری موکلش را در بازداشتگاه وزرا غیر قانونی عنوان می کند.

هفت روز پیش خدیجه مقدم فعال امور زنان مقابل منزلش دستگیر می شود و در حالی که به دست هایش دستبند زده شد به بازداشتگاه وزرا منتقل شد . وکلای ا وبه بازداشت و این نوع نحوه دستگیری او معترضند.

خدیجه مقدم از فعالان حوزه زنان است که طی سال گذشته درکمپین یک میلیون امضا برای تغییر زنان ‏حضوری فعال داشته است و بعنوان یکی از مادران صلح هم همیشه در پی حل مشکلات بود.

در دیداری که روز گذشته اعضای کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین نابرابر با خانواده مقدم داشتند ستوده می گوید :” در درجه اول به نحوه دستگیری اعتراض داریم که با اعمال فشار فیزیکی و ورود غیرقانونی به مجتمع مسکونی کاری خلاف قانون انجام داده اند.”

به گفته ستوده طبق قانون بازداشت افراد بیش از بیست و چهار ساعت غیر قانونی است و حتما باید فرد به یکی از زندانهای تحت نظارت سازمان زندانها منتقل شود. این در حالی است که خدیجه مقدم هفت روز است در بازداشتگاه وزرا آن هم در انفرادی به سر می برد و امکان هیچ گونه تماس با خانواده را ندارد.

تبلیغ علیه نظام ؛اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی از جمله اتهامهائی است که به خدیجه مقدم وارد کرده اند.

در جلسه دیروز که با میزبانی همسر خدیجه مقدم اکبر خسرو شاهی بر گزار شد جمعی از مادران صلح ؛ و اعضای کمپین یک میلیون امضا و همچنین پروین اردلان برنده جایزه اولاف پالمه حضور داشتند . این بار جای خالی خنده های همیشگی خدیجه مقدم حس می شد هرچند همسرش با روحیه بالا فضای خانه اش را برای میزبانان دلپذیر کرده بود.

اکبر خسرو شاهی که از حامیان اصلی فعالیتهای همسرش محسوب می شود با لبخندی بر لب می گوید :”علاقه و عشق خدیجه موجب فعالیتش در این حوزه شده است .”

سخنان همسر خدیجه مقدم که چندی پیش گفته بود که باید به جای دستبند دستان همسرم را بوسید در این جلسه به عنوان سخنانی که تاثیر زیادی بر مردان جامعه داشته عنوان شد.

خسرو شاهی می گوید :”از وضعیت کنونی خدیجه مقدم خبر دقیقی در دسترس نیست. طبق قول سبحانی دادیار دادگاه انقلاب که صبح یکشنبه به او مراجعه کردم پاسخی نداد و حنی برای پی گیری های بعدی خواستار آن شد که به دادگاه مراجعه نکنم.”

در همین ز مان یکی از مادران صلح با اشکی در چشم می گوید :”وقتی فهمیدم خدیجه در بازداشتگاهی نمور و نمناک به سر می برد تا صبح نخوابیدم چه کسی فکر می کرد مادری که طرفدار صلح است در شرایط سخت این چنینی نگهداری شود .”

کانون زنان ایرانی

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours