سه خبر درباره ورزش زنان و حجاب اسلامی

19 فروردین 1389

مسئولان فوتبال شهر سیدنی قانون منع حجاب فیفا را اجرا نمی‌کنند

ایرنا – یکی از مقامات فوتبال شهر سیدنی استرالیا اعلام کرده است که قانون منع حجاب فیفا را حتی اگر از سوی فدراسیون فوتبال استرالیا اجرایی شود، نادیده خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، این در حالیست که بر اساس قوانین فیفا، تیم فوتبال دختران ایران به دلیل داشتن حجاب نتوانستند در بازی‌های المپیک جوانان سنگاپور شرکت کنند.

بنا بر این گزارش، با توجه به مذاکره فدراسیون فوتبال استرالیا با فیفا در مورد اجرای قانون منع حجاب در مسابقات، جک تیلر رییس اجرایی اتحادیه فوتبال منطقه بلک تاون اظهار داشت: فکر نمی‌کنم هیچ یک از باشگاه‌های سیدنی با اجرای چنین قانونی موافقت کنند.

وی گفت: قوانین در مورد مسائلی وضع می‌شوند که خطری برای بازیکنان و دیگران ندارند. نمی‌توان برای آنها توضیحات سیاسی آورد، اما من حجاب را یک مساله سیاسی نمی‌دانم.

تیلر خاطر نشان کرد: در صورتی که باشگاه‌های محلی با اجرای این قانون موافقت نکنند، فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال استرالیا نیز واکنش تندی از خود نشان بدهد.

صدور مجوز حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی کاراته

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون کاراته از موافقت فدراسیون جهانی با حضور باحجاب بانوان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی خبر داد.

احمد پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی، تیم ملی بانوان ایران مجوز حضور در سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی یونان را کسب کرد.
وی افزود: بر این اساس بانوان ملی‌پوشان ایران در رده‌های سنی 14 تا 17 سال در کنار تیم مردان در این دوره 16 و 17 تیرماه به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پناهی با اشاره به بازی‌های آسیایی گوانگجو تصریح کرد: قصد داریم تا در این دوره پس از رقابت و موافقت کامل مسئولان جهانی مجوز حضور تیم بانوان کاراته کار ایران را در تمامی میادین جهانی از جمله بازی‌های آسیایی گوانگجو را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون ایران عنوان کرد: این موافقت به واسطه تهیه و ارسال نمونه از پوشش مناسب بانوان برای مسئولان جهانی بود. بر این اساس در این دوره مناسب بودن پوشش تیم ایران مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
تیم ملی ایران 13 تیرماه راهی کمپ کارته یونان شده و پس از 4 روز تمرین از 17 تیرماه مسابقات خود را آغاز خواهد کرد.

در دوره های گذشته بانوان ایران به خاطر داشتن حجاب حق شرکت در مسابقات جهانی را نداشتند که با رایزنی های صورت گرفته در این دوره این مشکل حل شده است.

نماینده کشور اسلامی ایران به خاطر حجاب نمی‌تواند حضور داشته باشد

خبرگزاری فارس: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: نماینده کشور اسلامی ایران به خاطر حجاب دخترانش نمی‌تواند در المپیک نوجوانان سنگاپور حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که مقامات کمیته المپیک و فدراسیون ایران سرگرم پیگیری رسمی و حل مشکل پیش آمده بودند، فیفا رسما تیم فوتبال دختران تایلند را به جای ایران برای حضور در المپیک نوجوانان به میزبانی سنگاپور معرفی و این پرونده را مختومه اعلام کرد.

حجاب بانوان ایرانی از دید مقامات فیفا مغایر با قوانین حاکم بر فوتبال بانوان بوده و ملی‌پوشان نتوانستند در المپیک نوجوانان حضور داشته باشند.

سئوالی که اینجا مطرح می‌شود، اینکه فارغ از جنجال پیش آمده و نامه فیفا چرا فدراسیون جهانی که مدعی رعایت نظم و حقوق همه اعضا است، تنها سه ماه قبل از آغاز این بازی‌ها دست به تغییر نام تیم‌ها زده و گویا پیش از این اطلاعی از حجاب بانوان ایرانی نداشته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours