عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): فمنیسم ها! رابطه زوجین را با اقتدار زن مهار کرده اند

5 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در دومین همایش زنان مسلمان اندیشمند اظهار داشت: فمنیسم ها رابطه زوجین را با اقتدار زن مهار کرده اند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایونا، کبری پور عبدالله عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در عصر اولین روز از برگزاری همایش زنان مسلمان اندیشمند با ارائه مقاله ای تحت عنوان رسانه و روابط زوجین بیان کرد: برای بررسی نقش رسانه در روابط زوجین باید رسانه را معرف هنر و فرهنگ و زوجین را اساس اول جامعه بشری در نظر گرفت و به تحلیل کیفی کارکرد رسانه در روابط زوجین پرداخت.

وی ادامه داد: در این تحلیل باید مطالبات دینی و فرهنگی در جهان معاصر را مبنا قرار داده که در نتیجه آن به یک سوال اساسی خواهیم رسید ” چرا نخبگان رسانه در طراحی نمایش روابط زوجین جریان قدرت را جایگزین مودت و سکونت کرده اند؟”

پورعبدالله افزود: به طور طبیعی روابط زن و مرد ناشی از جاذبه ویژه میان آنهاست. تحکیم روابط زوجین نیازمند آن است که این جاذبه اولیه به عشقی سرشار تبدیل شود تا با تأثیرات روحی آن نهاد ماندگار خانواده به دست آید.

وی گفت: معادله باطل فرهنگی – رسانه ای به این عشق یک ماهیت رمانتیک و هیجانی داده و آن را از ابتدا شرط گزینش همسر می داند. اما این هیجان بنا بر طبیعتش رو به کاستی می گذارد و بهانه هایی علت کاذب جدایی زوجین می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) بیان کرد: دیدگاههای فمنیستی این معادله باطل را کامل کرده و برای زن نسبت به مرد طرح قدرت می ریزد. آنها تحلیل تمام نابسامانیهای خانوادگی را ظلم دیرین به زنان دانسته و راه برون رفت را به قدرت رساندن انها می دانند و سناریوهای متنوع و تکراری که رابطه زوجین را با اقتدار زن مهار کرده اند تدوین می کنند.

خطاهای عمد و غیر عمد برنامه سازان رسانه

ناشی از ضعف نگرش دینی انهاست

پورعبدالله اضافه کرد: تمام خطاهای عمد و غیر عمد برنامه سازان رسانه ناشی از ضعف نگرش دینی انهاست. اما توجه به آیات الهی نشان می دهد که تنها یک رابطه انسانی – ایمانی می تواند زوجین را به تعادل برساند و از گزینش همسر تا رسیدن به عشقی شورانگیز و دوام این رابطه حیاتی،یاریگر آنها باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت “سنجش انسانی- ایمانی” به جای عشق های شاعرانه در گزینش همسر باید در محتوای هنر و رسانه قرار گیرد و همچنین مودت عشق شکل یافته ایست که از پس جانفشانی متقابل طرفین نسبت به هم حاصل می شود و یک مفهوم انسانی را نبایدماهیت جنسیتی داد تا دچار معادلات غلط و فمنیستی شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours