یک جایزه بین المللی دیگر برای “درباره الی” / “خاله سوسکه” اکران می‌شود

5 اردیبهشت 1389

“خاله سوسکه” اکران می‌شود

فیلم سینمایی “خاله سوسکه” به کارگردانی نادر ترکمان به زودی روی پرده می‌رود.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: پخش “خاله سوسکه” را فیلمیران به عهده دارد و احتمالا اواخر بهار این فیلم روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی “پرسه در مه” این تهیه کننده هم در نوبت اکران است. آنونس آن را رضا شیروانی ساخته امیدواریم بتوانیم این فیلم را تابستان اکران کنیم، مقدمات اکران فیلم انجام شده و با دریافت پروانه نمایش آن را روی پرده می‌فرستیم.

این فیلم با بازی سحر ولدبیگی، علی سلیمانی، فروغ قجابگلو، شاه‌علی سرخانی و فریده دریامج حکایت افسانه خاله سوسکه را از اولین روایت چاپی تا امروز شامل می‌شود. فیلمنامه را خسرو صالحی و ترکمانی نوشته است. فیلم سینمایی “پرسه در مه” به کارگردانی بهرام توکلی با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی و احمد ساعتچیان در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

یک جایزه بین المللی دیگر برای “درباره الی”

فیلم ” درباره الی” ساخته اصغر فرهادی برنده جایزه طلایی جشنواره فونچال پرتغال شد.

به گزارش خبرنگار مهر پنجمین دوره جشنواره بین المللی فونچال از 10 تا 17 آوریل (21 تا 28 فروردین) در شهر مادیرای پرتغال برگزار شد.

در این جشنواره فیلم ” پاییز” ساخته اوزجان آلپر از ترکیه جایزه نقره ای را دریافت کرد. ” چیز های بهتر” به کارگردانی دوین هاپکینز برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد.

نینا مونکاو لئونی بریل بازیگران فیلم “دوران آرامش” برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره شدند و بیورن سوند کوئیست برای نقش آفرینی در فیلم سوئدی “جرانگر”جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

در بخش فیلم های کوتاه نیز فیلم ” بولیا” ساخته ریکاردو آلمیدا جایزه اول را به خود اختصاص داد.جایزه فیلم برگزیده تماشاگران هم به فیلم “به فرشته ها اعتقاد دارم” به کارگردانی نیکسا سویلیچیچ اهدا شد.

جرالدین چاپلین و تری جونز هم به دریافت جایزه افتخاری جشنواره نائل آمدند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours