جوامع اسلامی حقوق زنان را ادا نکرده‌‌‌‌‌اند

10 اردیبهشت 1389

خبر آنلاین: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : تاکنون جوامع اسلامی حقوق زنان را به طور کامل ادا نکردند. در اسلام آمده که مجموع حقوق زن با حقوق مردان توازن دارد.

آیت الله محمد علی تسخیری افزود: زن مسلمان زنی است که تعهدی برابر با مرد دارد و سهیم است در ساختار حکومتی و عبادی و زن مسلمان؛ یعنی شریک مرد در ساختن جامعه اسلامی.

وی خاطر‌نشان کرد: تاکنون جوامع اسلامی حقوق زنان را به طور کامل ادا نکردند و باید تلاش کنیم که زنان در جامعه اسلامی به حقوق واقع خود دست یابند. در اسلام آمده که مجموع حقوق زن با حقوق مردان توازن دارد و زنان باید به دنبال حقوق خود باشند. امام (ره) فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود، پس زن باید بیشتر و بیشتر به جایگاه خود دست یابد.

آیت الله تسخیری اظهار کرد: برای شناخت بیشتر نقش واقعی زن باید به الگوهای قرآنی مراجعه کنیم، ما در قرآن به طور خیلی خلاصه سه الگوی بزرگ زن را مشاهده می‌کنیم، یکی از این سه الگو حضرت آسیه زن فرعون است. این زن بزرگوار را خداوند برای کل مومنین الگو قرار می‌دهد. ایشان زن همان فرعونی است که ادعای خدایی می‌کرد، ولی همه امیدش این بود که یک خانه در بهشت در سایه خدا داشته باشد و از عذاب فرعون نجات یابد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: زن دیگر حضرت مریم (ع) است، نمونه یک زن عابده، پاک و مطهر. زن سوم حضرت فاطمه زهرا (س) است که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) سیده النساء العالمین است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours