موافقت فیفا با حضور محجبه تیم بانوان ایران در المپیک سنگاپور / “آرزو سیرانی” نخستین بانوی اعزامی به مسابقات کارتینگ جهانی است

11 اردیبهشت 1389

موافقت فیفا با حضور محجبه تیم بانوان ایران در المپیک سنگاپور

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال سرانجام فیفا موافقت خود با حضور تیم فوتبال بانوان نوجوانان ایران با پوشش اسلامی در المپیک را اعلام کرد .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، حذف تیم فوتبال بانوان زیر 15 سال ایران از رقابت های المپیک سنگاپور در حالی رخ داد که این تیم از سوی کمیته برگزاری رقابت ها انتخاب نشد و تیم ملی نوجوانان سنگاپور برای این رقابت ها از سوی فیفا به دلیل میزبانی انتخاب شد.

با حذف تیم ملی دختران ایران ، فدراسیون فوتبال به تلاش و تکاپو افتاد تا با رایزنی های بین المللی در سطح کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مانع از حذف دختران فوتبالیست ایرانی شوند .

تلاش های کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال ایران به همراه پیگیری های کمیته ملی المپیک به نتیجه رسید تا فیفا در نامه ای که دیروز( جمعه) به کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ارسال شد اعلام کند که تیم فوتبال زیر 15 سال ایران برای حضور در المپیک سنگاپور مشکلی ندارد

“آرزو سیرانی” نخستین بانوی اعزامی به مسابقات جهانی است

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : چهارمین مرحله مسابقات کارتینگ در کلاس Rotax .max ،cc125 انتخابی جام جهانی 2010 در مجموعه ورزشی کارتینگ آزادی برگزار شد .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، در چهارمین دوره مسابقات کارتینگ انتخابی جام جهانی 21 شرکت کننده از شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز و کرج در این رقابت ها حضور داشتند .

آرزو سیرانی تنها بانوی شرکت کننده در این مرحله از مسابقات بود که پس از 24 دور پیمایش در مقام هشتم جای گرفت .

مسئول برگزاری مسابقات کارتینگ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایونا در رابطه با حضور سیرانی گفت : آرزو سیرانی بسیار پر تلاش و حرفه ای کار کرد و مطمئنا اولین بانوی ایرانی خواهد بود که در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد .

خسرو مخزنی داور و مربی اتومبیل رانی هدف از برگزاری رقابت ها را اعزام قهرمانان این دوره به مسابقات خاورمیانه که در مصر برگزار می شود اعلام کرد .

وی درباره آینده رشته کارتینگ در بین بانوان اظهار داشت : بانوان زیادی هستند که در این رشته فعالیت دارند و مقام هایی نیز کسب کردند و طبیعتا آینده روشنی خواهند داشت .

مخزنی در خصوص مزایای ورزش کارتینگ در بین بانوان عنوان کرد :یکی از مزایای رشته اتومبیل رانی این است که بانوان میتوانند هم پای آقایان و با هم به رقابت بپردازند و کار خود را محک بزنند همان طور که آرزو سیرانی در این دوره توانست بسیار خوب کار کند .

وی در رابطه با پیشرفت سیرانی در رشته کارتینگ بیان کرد : موفقیت وی در این ورزش بسیار چشمگیر است و با توجه به کوشش سیرانی در این زمینه سال های درخشانی پیش روی اوست .

مسئول برگزاری مسابقات کارتینگ در پایان خاطرنشان کرد:امیدوارم مسئولین به این رشته بها داده و تعداد پیست های اتومبیل رانی را در تهران و دیگر شهرستان ها گسترش دهند و همچنین حضور بانوان در تمام رشته های ورزشی به خصوص در رشته اتومبیل رانی افزایش یابد .

در اختتامیه مسابقات به نفرات برتر رشته کارتینگ جوایزی اهدا شد و از پیشکسوتان این ورزش تقدیر به عمل آمد .

لازم به ذکر است پنجمین دوره قهرمانی کارتینگ جمهوری اسلامی ایران هفتم خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours