فائزه هاشمی همچنان بر سر مواضع خود است

14 اردیبهشت 1389

جرس: منبع نزدیک به هاشمی، سخنان منتشر شده به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلحت در اعتراض به اظهارات فائزه در مورد مهریه را تکذیب کرد.

در پی واکنش رسانه های نزدیک به دولت در اعتراض به سخنان فائزه هاشمی در مورد مهریه زنان که در گفت و گویی در سایت مدرسه فمینیستی منتشر شده بود، روزنامه رسالت از اعتراض شدید رئیس مجلس خبرگان به اظهارات فائزه هاشمی خبر داد.

این در حالی است که یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی رئیس خبرگان در تماس با جرس اظهار داشت که این مساله کاملا کذب است و هاشمی رفسنجانی چنین اعتراضی انجام نداده است.

گفتنی است در این رابطه یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از فائزه هاشمی خواسته بود تا بخاطر اظهاراتش در خصوص مهریه عذر خواهی کند .

سید رضا اکرمی سخنان فائزه هاشمی را ضد اسلامی خواند و ضمن تقیبح آن گفت : من به کسانی که این اظهارات نابخردانه را به زبان جاری کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر عذرخواهی کند.

در همین حال علی مطهری نماینده مجلس نیز در این مورد گفته بود: سخنان ایشان تازگی ندارد، در حدود سال 79 که ایشان روزنامه زن را منتشر می کرد نیز اینگونه مطالب فمینیستی و ضد نظام خانوادگی اسلام زیاد منتشر می کرد. حکم تعدد زوجات که البته باید در جای خود و با شرط توانایی جسمی، روحی و مالی مرد انجام شود یکی از افتخارات اسلام است و از حقوق زن است نه از حقوق مرد. معمولا در اجتماعات بشری تعداد زنان آماده ازدواج از تعداد مردان آماده ازدواج بیشتر است.

شایان ذکر است که فائزه هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد تعدد زوجات در گفتگو با مدرسه فمنیستی گفته بود: اگر حتی با اجازه زن هم باشد غیر انسانی است. آیا مردها تحمل چنین چیزی را در مورد همسران خود دارند پس چطور می‌شود انتظار داشت که زنان بتوانند چنین چیزی را قبول کنند.

وی در خصوص بنیان مسئله مهریه نیز اظهار کرده بود که اعتقادی به این مسئله ندارد.

منبع نزدیک به خانواده هاشمی همچنین خبر داد فائزه همچنان بر سر مواضع خود در این موارد است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours