هشتاد دختر و پسر دریک کنسرت غیر قانونی بازداشت شدند

17 اردیبهشت 1389

ایسنا: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته است که پلیس شامگاه پنجشنبه در جریان یک “کنسرت غیر قانونی” در تهران ۸۰ دختر و پسر را به اتهام “شرکت در مجالس لهو و لعب” بازداشت کرده است.

دادستان تهران در گفت وگو ایسنا، گفته است: “شب گذشته پلیس امنیت اخلاقی ناجا با کسب اطلاعات مردمی متوجه شد، گروهی به صورت مخفیانه و حرفه‌ای بلیت‌هایی را با قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای شرکت در مراسم موسیقی زنده به فروش می‌رسانند؛ پلیس با حکم قضایی وارد محل برگزاری این کنسرت غیرقانونی می‌شود و در پی آن ۸۰ دختر و پسر با لباس نامناسب و در حالت غیرعادی را بازداشت می‌کنند.”

عباس جعفری دولت‌آبادی اضافه کرده است: “پرونده این ۸۰ دختر و پسر به اتهام شرکت در مجالس لهو و لعب و پنج نفر از فروشندگان بلیت این موسیقی زنده، به دادسرای ارشاد تهران ارجاع شده است”.

دادستان تهران با اشاره به این‌که “این پنج نفر برگزار کننده موسیقی زنده برای هر اجرا، شبی ۵۰ میلیون ریال دریافت می‌کردند”، تصریح کرده است: “افرادی که برای اولین بار در زمینه تشکیل مجالس مبتذل و ضداخلاقی بلیت می‌فروختند جوانان را در محلی جمع و سپس با هماهنگی آنها را به محل برگزاری این پارتی شبانه منتقل می‌کردند.”

عباس جعفری دولت آبادی همچنین گفته است:”اکثر افراد بازداشت شده در این پارتی شبانه در حالت غیرعادی بودند و مقادیری مشروبات دست‌ساز و خارجی از این محل کشف شده است.”

دادستان تهران هویت این افراد را مشخص نکرده است.

به گزارش رادیو فردا، جلوگیری جمهوری اسلامی از فعالیت رسمی گروهای موسیقی که از آنها با عنوان گروههای “مبتذل” یاد می کند، باعث شده است تا این گروه ها به صورت زیر زمینی فعالیت کنند.

یکی از مقام های وزارت ارشاد دولت محمود احمدی نژاد پیشتر گفته بود این افراد و گروهها موسیقی را به بهانه ای برای “رسیدن به اهداف ناسالم” خود قرار داده اند.

ایجاد محدودیت در اجرای کنسرت‌های زنده این گروه ها باعث شده است که آنها در منزل یا باغ های بیرون از شهر اقدام به برگزاری کنسرت ‌کنند.

در همین زمینه، ماموران پلیس جمهوری اسلامی در مردادماه سال ۱۳۸۶ در یورش به یک کنسرت راک زیرزمینی در منطقه محمدشهر کرج، ۲۳۰ تن را بازداشت کردند.

برخی از رسانه های دولتی اعلام کرده بودند که در این کنسرت، لوازم ضبط، سی دی، “لباس های دکولته، نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر” کشف شده است.

وبسایت اینترنتی روزنامه “جام جم”، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نیز در گزارشی زیر عنوان “آوای رپ خوان ها با حضور پلیس خاموش شد” نوشته بود: “در پی اطلاع ماموران انتظامی از یک فراخوان اینترنتی برای حضور جوانان در مراسم رپ خوانی در یکی از باغهای اطراف کرج ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با تحقیقات تخصصی مشخص شد، عاملان برگزاری این پارتی پس از دعوت ، عنوان کرده اند بزودی با کسانی که تمایل به حضور دارند تماس خواهند گرفت به طوری که هیچ یک از دعوت شدگان از مکان و زمان برگزاری پارتی رپ خوان ها اطلاع نداشتند.”

جام جم هم چنین نوشته بود: “با جمع بندی اطلاعات مربوط به این پارتی و گزارش موضوع ، ماموران با مجوز قضایی وارد باغ شدند و دهها دختر و پسر جوان را که با پوشش نامناسب در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر کردند.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours