احکام صادره در مورد شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده / تبدیل حکم اعدام مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم به حبس / دادستان تهران از قطعی شدن شش حکم اعدام خبر داد

26 اردیبهشت 1389

احکام صادره در مورد شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده

ایلنا: محمد مصطفایی وکیل دو تن از فعالان زن از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات شادی صدر و محبوبه عباسقلی در روز ۱۸ اردیبهشت ماه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شادی صدر و محبوبه عباسقلی درخارج از کشور به سر می‌برند، اعلام کرد که این دادگاه بدون حضور آنها برگزار شد.

به گفته وی اتهامات این دو نفر عبارت بود از: اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی، اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر مامورین.

وکیل شادی صدر از حکم ۵ سال حبس تعزیری به جهت اقدام علیه امنیت کشور و یکسال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق به جهت اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر ماموران دولت خبر داد.

وی افزود: محبوبه عباسقلی‌زاده هم به جهت اقدام علیه امنیت کشور به ۲ سال حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعزیری و تحمل ۳۰ ضربه شلاق جهت اخلال در نظم عمومی محکوم شده است.

مصطفایی با بیان اینکه این حکم امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به وی ابلاغ شده است، افزود: بنده ۲۰ روز مهلت دارم که اعتراضم را به دادگاه ابلاغ کنم که به دلیل سنگینی احکام صادره، حتما اعتراضم را اعلام خواهم کرد.

به گفته وی، دستگیری ۳۳ نفر از فعالان زن در روز ۱۳ اسفندسال ۸۵ علت صدور این احکام بوده است. البته برخی از این افراد تبرئه شده و برخی دیگر نیز احکام تعلیقی داشته‌اند. ولی احکام صادره برای صدر و عباسقلی‌زاده از سنگین‌ترین احکام بوده است.

تبدیل حکم اعدام مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم به حبس / دادستان تهران از قطعی شدن شش حکم اعدام داد

فارس: عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از قطعی شدن حکم اعدام شش نفر خبر داده است که به گفته او سه نفر تقاضای عفو کرده اند.

وی در این خصوص اینگونه توضیح داد: احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند که عبدالرضا قنبری در روز عاشورا مستقیما برای آنها گزارش می‌داده است. حکم اعدام این سه نفر قطعی شده است، اما درخواست عفو کرده‎اند.

جعفری دولت آبادی در گفت و گویی که در فارس منتشر شد، افزود: در حال حاضر سه حکم اعدام تأیید شده داریم که مربوط به محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و فردی به‎نام محمدعلی حاج آقایی است که هر سه نفر از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند که در شهریور سال 1388 دستگیر شده‎اند.
دادستان تهران گفت: با این وصف کیفرخواست‌های صادره در رابطه با حوادث عاشورا و به اتهام محاربه توسط دادسرا 10 فقره بوده که از میان آن‌ها ارسلان ابدی و محمد ولیان از این اتهام تبرئه شده‎اند، احکام سه نفر تأیید و احکام سه نفر نیز تبدیل شده است. به اتهام دو نفر نیز رسیدگی نشده و در انتظار محاکمه هستند.

از سوی دیگر، سه نفر دیگر به نام‌های مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی در دادگاه بدوی محکوم به اعدام شدند، اما مجازات آن‌ها در دادگاه تجدید نظر به حبس تبدیل شد.

گفتنی است به گفته دادستانی حکم 217 نفر از محکومین حوادث پس از انتخابات قطعی شده است. اعتراض آن‎ها بررسی شده و احکام نیز قطعی شده است.

ایران پس از چین دومین آمار بالای زندانیان را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours