سومین مفتی وهابی اعلام کرد:اختلاط بین زن و مرد حلال و ضروری است

29 اردیبهشت 1389

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «عبدالمحسن العبیکان» مشاور قضائی و عضو کمیته علمای عربستان سعودی و شیخ «احمد بن قاسم الغامدی» مدیرهیات امر به معروف و نهی از منکر در شهر مکه مکرمه، دو چهره سرشناس وهابی در عربستان هستند که بر خلاف تمام روحانییون وهابی، در گذشته طی فتواهای مختلفی اختلاط بین زن و مرد را اقدامی غیر حرام دانسته بودند.

فتواهای این دو چهره سرشناس وهابی، هر کدام در زمان خود با واکنش شدید دیگر چهره های سرشناس عربستان مواجه شد، به طوری که حتی برخی وهابییون افراطی خواستار اخراج این دو نفر از پست های آنان شدند.

اما در جدیدترین اظهارات مشابه، شیخ «عبداللطیف بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل الشیخ» چهره سرشناس وهابیت در عربستان طی اظهاراتی از اختلاط میان زن و مرد دفاع کرده و آن را حلال دانست و گفت: اختلاط میان زن و مرد امری مورد نیاز و ضروری است و در صدر اسلام هم وجود داشت.

شیخ «عبداللطیف بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل الشیخ» در ادامه اظهارات خود افزود: شریعت اسلامی اختلاط بین زن و مرد را به هیچ وجه تحریم نکرده است زیرا دین آسان است و برای برداشتن مشقت‌ها آمده است. البته ناگفته نماند که دین چهارچوب و ضوابطی نیز برای اختلاط میان زن و مرد قرار داده است و مسلمانان نمی‌توانند از آن تخطی کنند و فراتر بروند و آن را زیر پا بگذارند.

این چهره سرشناس وهابی همچنین گفت: دین مبین اسلام 13 شرط در موضوع اختلاط میان زن و مرد قرار داده و با رعایت تمام این شروط ، هرگونه اختلاط و ارتباط میان زن و مرد حلال است. اختلاط با نامحرم اختلاط مطلق است. حتی در عربستان سعودی، پیش از دهه‌های نود قرن گذشته میلادی، بازارها مختلط بودند. علمای دین هم از این مسأله مطلع بودند و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دادند و این خود نشانه عدم حرام بودن آن است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours