امامان جمعه شهرهای مختلف علیه «بدحجابی»

1 خرداد 1389

امام جمعه تهران: بیش از ۲۰ سال است که در زمینه حجاب «شل» گرفته شده

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران می‌گوید که بیش از ۲۰ سال است که در زمینه حجاب «شل» گرفته شده و مسئله حجاب حل نشده‌ است.

وی در مورد چاره حل این «مسئله» در دانشگاه‌ها خطاب به مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که «دانشجو نمره می‌خواهد و ناچار است دستور حجاب را اجرا کند.»

آقای جنتی با بیان این‌که «دانشگاه و دانشجویان در اختیار شما هستند»، از مقامات مسئول خواست که در صورت «بدحجابی» دانشجویان از سوی کمیته انظباطی با آن‌ها برخورد کنند.

خطیب موقت جمعه تهران با بیان این که کار فرهنگی در مورد حجاب «پاسخ مثبت» نداده‌ است، خواستار «همت و کار مضاعف» در این زمینه شد.

وی افزود: «بعضی اوقات افرادی می‌گویند باید کار فرهنگی انجام شود، اما مگر این کار چندبار باید انجام شود که پاسخ مثبت هم ندهد؟ با این گونه روش‌ها دست خود را می‌بندید.»

این روحانی هوادار محمود احمدی‌نژاد همچنین خواستار شروع اجرای قانون حجاب توسط کارمندان شد و گفت که این قانون باید در بیمارستان‌ها و سایر مراکز نیز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به مساله‌ عفاف و حجاب و تشکر از مردم و نمایندگان مجلس برای حمایت از این مساله، اظهار کرد: آن‌هایی که باید قانون را اجرا کنند کسانی هستند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را داشتند اما بعد آن را در قفسی گذاشتند و درش را بستند. این‌ها باید جواب دهند که چرا این مصوبه را اجرا نمی‌کنند.

جنتی افزود: بنده هم در زمان تصویب این امر در آن‌جا بودم و مطرح کردم که شما از یک نقطه شروع کنید. از آن‌هایی که کارمند شما هستند آغاز کنید. دانشگاه و دانشجو در اختیار شماست. با این شرایط دانشجو را در دانشگاه بپذیرید. دانشجو نمره می‌خواهد و بنابراین ناچار است که به قانون عمل کند. در بیمارستان‌ها و ادارات نیز این موضوع اجرایی شود. چرا تا به حال این کار را انجام ندادید؟

وی با بیان این‌که ” در سطح عموم برای مردم هم باید فکری شود” ادامه داد: شما می‌گویید که باید کار فرهنگی انجام داد، آیا کار فرهنگی بی‌نیاز کننده از کار اجرایی و قانون است؟ می‌گویید قانون را اجرا نمی‌کنید و می‌خواهید کار فرهنگی انجام دهید؟

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام کار مضاعف و همت مضاعف، اظهار کرد: در این‌گونه امور هم کار مضاعف و همت مضاعف کنید و خدمات عمومی برای مردم داشته باشید تا فشار اعصاب بر روی مردم کم شود. روی امور فرهنگی نیز بیشتر باید کار شود. حوزه‌های علمیه، طلاب، روحانیون در این خصوص کار کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که ” عواقب بد بدحجابی را هم ببینیم” گفت: ببینیم این امر کجا متوقف می‌شود. این موضوع بیش از ۲۰ سال شل گرفته شده است، حالا که به این جا رسیده است شما دیگر آن را شل نگیرید.

امام جمعه مشهد: زنان بدحجاب پیاده نظام آمریکا هستند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بد‌حجابی دهن‌کجی به حضرت زهرا(س) است، گفت: دختران و زنان بدحجاب ‌خاکریز دشمن و سرباز پیاده نظام آمریکا‌ هستند.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با قدردانی از مردم به دلیلی برپایی بیش از یک ماه عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اقامه شعائر و ولایتمداری ارزشمند شما تجدید کننده بسیاری از جریان‌های ارتباتطی ما با مقام ولایت اهل بیت(ع) و ساحت پروردگار است.

* گلایه از مشهدی‌ها

وی با ابراز گلایه از مشهدی‌ها عنوان کرد: متاسفانه در شب بعد از شام غریبان حضرت زهرا(س) در حالی که هنوز پرچم سیاه از ضریح امام هشتم(ع) برداشته نشده و حضرت داغدار مادر گرامیشان بود صدای بوق کاروان‌های عروسی به گوش می‌رسید.
عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه مراقب مقدسات در اجرای مراسم سرور و شادی باشید گفت: فاطمیه گذشت و بدن مجروح حضرت زهرا(س) با دست همسر داغدارش به خاک سپرده شد و لباس‌های مشکی درآمد، آیا این یک ماه اشک ریختن و عزاداری کردن نباید در زندگی اجتماعی، سیاسی، در کوچه، خیابان، فرودگاه، ایستگاه قطا، پارک‌ها و … مظهری از شخصیت حضرت صدیقه طاهره(س) ایجاد کند.

*دینداری حضرت زهرا (س)

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به ما آموخت که باید در دینداری و ولایت‌مداری جدی بود گفت: احترام به ایشان با عزاداری و پرچم سیاه و یا فاطمه الزهرا ادرکنی گفتن تمام نمی‌شود بلکه باید شخصیت هدایتی حضرت در زندگی ما دیده و کاربردی شود که در آن صورت خاطر پیامبر(ص) و حضرت زهرا(ص) راضی شده و دل آنها را به دست می‌آوریم.
وی درارتباط با اینکه شخصیت هدایتی حضرت فاطمه زهرا(س) چیست؟ اظهار داشت: شخصیت هدایتی ایشان در یک نکته جلوه دارد و آن مقابله و مقاومت در برابر دشمن و انحرافات است.
علم‌الهدی عنوان کرد: غیر مظالمی که در پشت در چون کشته شدن فرزندشان، درهم شکستن استخوانشان و تحمل ضربات تازیانه و ته غلاف شمشیر و… در دومین روز از رحلت نبی مکرم اسلام بر حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد در بسیاری از تواریخ عامه نقل شده است که ایشان همراه حسنین(ع) روزها در بیت‌الاحزانی که حضرت علی(ع) در بقیع ساخته بوده می‌آمدند و تنها برای گریه نبود بلکه هنگامی مردم جمع می‌شدند سخن گفته و به مقابله و مبارزه با انحرافات و دشمنان می‌پرداختند تا اینکه 17 روز بیشتر دوام نیاورده و سپس در بستر بیماری افتاده و در نهایت به شهادت رسیدند.

*جریان هدایتی در جامعه

وی با تاکید براینکه باید این جریان هدایتی در جامعه ما کاربرد داشته باشد گفت: جریان استکبار در دنیا دشمن قسم خورده اسلام و پیامبراکرم(ص) است و این را در عکس‌العمل خود بعد از بیانیه تهران بار دیگر اثبات کردند.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا، اروپا و به طور کلی دنیای کفر به کمتر از براندازی اسلام، انقلاب و نظام راضی نمی شوند و مسئولان کشور و جامعه بدانند در حرف‌ها، مصاحبه‌ها و ارتباطاتشان لبخند زدن به دشمنان ناپاک، کفر جهانی معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه مقابله باید سراسری باشد، افزود: کاربردی کردن شخصیت هدایتی حضرت زهرا(س) در جامعه ما این است که در همه ابعاد بین‌المللی، داخلی و در برابر جنگ نرم دشمن جنگیده و مقابله کنیم.

*خاکریز دشمن و سرباز پیاده نظام آمریکا

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه برخی ایراد می‌گیرند و می‌گویند چرا دختران و زنان بدحجاب را خاکریز دشمن و سرباز پیاده نظام آمریکا می‌دانید گفت: دشمن می‌خواهد با بدحجابی سفره دین را از زیر پای جوانان ما جمع کند و هنگامی که دین از مردم گرفته شود از انقلاب و اسلام جدا می‌شوند و در آن صورت اسلام را براندازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سخنان ما در مقام اهانت نیست بلکه واقعیت است عنوان کرد: دشمن که در جنگ نرم به مردم نمی‌گوید بگویید خدا نیست و یا از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دست بردارید بلکه از راه ترویج بد‌حجابی وارد می‌شود.
علم‌الهدی عنوان کرد: هرگاه زن و دختر بد‌حجاب آرایش کرده در برابر جوانی قرار می‌گیرد او را از مسیر دین خارج کرده و به مسیر فساد می‌کشاند و از این راه دشمن به هدف خود می‌رسد و این افراد بدحجاب چه بخواهند و چه نخواهند خاکریز اول جنگ نرم دشمن هستند و جبهه او را تغذیه می‌کنند.

*با حجاب انس ندارد

وی با پرداختن به اینکه برخی می‌گویند بعضی در محیط، فامیل و ارتباطاتی رشد کرده که با حجاب انس ندارد اما دل و عقیده پاکی دارد ادامه داد: این حرف برخلاف آیه 57 سوره اعراف است زیرا در زمین پاک گیاه سبز و خرم می‌روید و واجب خداوند در زمین دل پاک ظهور می‌کند و حجاب مظهر عفت است و عفت همان پاکی دل است و نمی‌شود کسی دل پاک داشته و بد‌حجاب باشد.

علم‌الهدی اظهار داشت: بدحجابی دهن‌کجی به حضرت زهرا(س) است و زن و مرد جامعه ما نباید تحمل کنند بعد از یک ماه اشک و عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا(س) از در و دیوار مظاهر دشمنی با حضرت به چشم بخورد.
وی تصریح کرد : در این 30 سال مردم ما پشت سر رهبری و مسئولان پشت سر مردم همواره در عرصه بودند و هرگاه اینچنین شد موفقیت به همراه داشته است در مسئله حجاب نیز شما مردم باید وارد عرصه شوید تا مسئولان نیز به دنبال شما حرکت کنند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رزمندگان جبهه حجاب و علمداران این عرصه همانند زمان حضرت زهرا(س) خواهران هستند و باید با حضور در جبهه جنگ نرم مشکل بد‌حجابی و نشان بی‌عفتی را براندازی کنند.

امام جمعه بیرجند: بدحجابی نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: بدحجابی نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به بیان شأن نزول سوره کوثر پرداخت و اظهار داشت: اعراب نگاه تحقیرآمیزی به زن داشته و هیچ ارزشی برای او قائل نبودند.
وی ادامه داد: خداوند با نزول سوره کوثر به منزلت و مقام زن می‌پردازد و آن را برای عرب جاهل بازگو می‌کند چرا که نمونه اعلای سوره کوثر حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، گفت: بدحجابی امروز به کم‌کاری دستگاه‌ها برمی‌گردد زیرا فرهنگ حجاب را نتوانسته‌اند در جامعه به خوبی پیاده کنند و برنامه‌ریزی‌ها بسیار کم بوده است.

عبادی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: باید رسانه‌ها همانطور که برای دیگر مسائل قانونی انیمیشن و برنامه‌های دیگر اجرا می‌کنند برای حجاب هم این اقدام‌ها را ‌بکنند.
وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در جامعه مسئله حجاب را فرهنگ‌سازی کنند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم جامعه اسلامی ایران به یک جامعه بی‌بند و بار تبدیل شود.

امام جمعه سنندج: حجاب و عفاف بهترین زینت و آراستگی برای زنان مومنه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در بین زنان جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اضافه کرد: حجاب و عفاف بهترین زینت و آراستگی برای زنان مومنه است.

ماموستا مجتهدی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در بین زنان جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اضافه کرد: حجاب و عفاف بهترین زینت و آراستگی برای زنان مومنه است تا خود را از نگاه زهرآلود نامحرم مصون نگه دارند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نماد دین اسلام، حجاب و عفاف زن مسلمان است و اگر دشمنان زمانی بتوانند عفاف را از زنان مسلمان بگیرند، آن وقت توانسته‏اند دین اسلام را سرکوب کنند.

امام جمعه شهر سنندج در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین عنصر هر دینی، مقوله حجاب و عفاف در آن دین است که در این راستا دشمنان و کشورهای غربی در تلاش هستند، با گرفتن حجاب و عفاف از زنان و جوانان مسلمان می‌خواهند،‌ اسلام را از ما بگیرند.

امام جمعه شیراز: پوشش جامعه باید بر مبنای عفاف و حجاب اصلاح شود
خبرگزاری مهر: امام جمعه شیراز گفت: لباسها و نوع پوشاک مردم باید بر اساس عفاف و حجاب جامعه اسلامی ایران اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به عرضه پوشاک نامناسب در برخی از فروشگاه ها، گفت: آیا می توان گفت که این موارد علامت حجاب است.

وی توضیح داد: من اعتقاد دارم برخورد قهری با افراد غلط است اما با سردمداران و افرادی که پول گرفته اند و انگیزه دارند که جامعه را آلوده نشان دهند باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به واژه های عفاف و حجاب نیز بیان کرد: عفاف یک حالت روحی است و حجاب حالتی ظاهری بوده که به دنبال عفاف صورت می گیرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه اگر مرد و زن عفت نداشته باشد هیچگاه به دنبال حجاب نیز نخواهد بود، افزود: این عفت نیز از حیا نشات می گیرد و اگر انسان اهل حیا باشد عفیف نیز است و حیا نیز از ایمان مایه می گیرد.

وی تصریح کرد: حیا و ایمان موازی یکدیگرند و اگر حیا مشکل دار شد ایمان نیز دچار مشکل می شود و باید گفت به عنوان نمونه اگر در خانواده ای بین پدر و مادر، خواهر و برادر حیا حذف شد آنجا دین و ایمان نیست.

وی با اشاره به اینکه عفت نماد ظاهری دارد که حجاب محسوب می شود و حجاب نشانه عفت است، افزود: به همین خاطر است که تمام کشورهای استعماری با حجاب مبارزه می کنند و آتاتورک در اولین اقدام خود حجاب را برداشت و رضا خان نیز که یک ماه مهمان او بود پس از بازگشت مبادرت به برداشتن حجاب کرد.
.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours