معاون مرکز امور زنان و خانواده : انجام دو پژوهش درحوزه خشونت علیه زنان

5 خرداد 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به انجام دو پژوهش مجزا در حوزه خشونت علیه زنان در ایران و جهان، اظهار کرد: وزارت بهداشت به عنوان واسطه، این پژوهش‌ها را که مرکز امور زنان سفارش داده را به دو پژوهشگر واگذار کرده است که نتایج آن به زودی در قالب کتابی منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، زهرا سجادی تهیه یک پیک همراه و بولتن اخلاقی، ‌تربیتی و دینی برای مسافران را از جمله برنامه‌های این معاونت در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: این پیک حاوی آموزه‌های مفید برای خانواده‌ها خواهد بود که در هنگام سفر در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: فاز مطالعاتی این طرح به تازگی آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری موفق به تولید این محصول فرهنگی شویم.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان همچنین به انجام یک پژوهش ‌آماری در مورد کنترل مصرف خانگی برای زنان اشاره و تصریح کرد: این پژوهش در سال گذشته که با عنوان اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شده بود، کلید خورد و در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به پژوهش‌های موازی بسیاری که همه ساله توسط نهادهای مختلف در کشور انجام می شود، تاکید کرد: مرکز امور زنان و خانواده در سال جاری به عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار درصدد جمع آوری پژوهش های مختلف و ارائه یک فراتحلیل بر روی آنهاست.

سجادی در پایان تاکید کرد:‌ در سال جاری مرکز امور زنان به طور جدی به دنبال هدایت پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و انجام پژوهش‌های لازم از طریق استفاده از این ظرفیت است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours