معلم اخلاق دولت نهم : رییس جمهور فضاهای عمومی را جداسازی جنسیتی کند

17 خرداد 1389

ایلنا: مرتضی آقاتهرانی معلم اخلاق دولت نهم معتقد است براساس اختلاط‌های جنسیتی موجود در دانشگاه مشکلات بسیاری برای جوانان ایجاد شده است.

به گزارش خبرآنلاین این نماینده مجلس در گفت وگو با ایلنا به صراحت از محمود احمدی‌نژاد خواست که همه فضاهای عمومی را جداسازی کند، چون اختلاط جنسیتی در هر فضایی غلط و اشتباه است .

دیگر گفته های آقاتهرانی به قرار زیر است :

• ما سال‌هاست که این نگرانی را به مسوولان فرهنگی کشور انتقال داده‌ایم، اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

• باید قبول کنیم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم بیش از 90 درصد مردم آن نظام اسلامی را برای حکومت و مدیریت جامعه پذیرفته‌اند، بر همین اساس هم باید شکل و ظاهرمان هم اسلامی باشد و با آموزه‌های ما یک شکل باشد.

• اختلاط جنسیتی در دانشگاه در حال حاضر در حد یک معضل بزرگ است، ما همانطور که از دولت و مسوولان توقع داریم که هدفمند کردن یارانه‌ها و اقدامات اقتصادی و سیاسی این چنین را رتق و فتق کند، توقع داریم که در رابطه این مسائل حساس باشند،‌ وضع موجود اصلا رضایت‌بخش نیست و ما به دنبال آن هستیم که پیگیر این مساله باشیم.

• مگر نه اینکه ما تجربه‌های موفقی را همچون دانشگاه امام صادق، الزهرا و غیره را نداریم و چه اشکالی دارد که دختران و پسران در محیط‌های دانشگاه جدای از یکدیگر فعالیت کنند، که البته برخی مخالفان این طرح دلیل مخالفت خود را این می‌دانند که با توجه به اینکه اختلاط محیط‌های اجتماعی متعددی وجود دارد و دانشگاه‌ها هم مستثنی از آن نیست.

• زمانی که ما در آمریکا در حال تحصیل بودیم و یکی از فرزندان ما در حال متولد شدن بود من به بیمارستانی مراجعه کردم و درخواست پزشک زن برای تمامی مراحل کردیم و تا آخرین مرحله هم پزشک زن به کارهای همسر بنده پرداخت. بعد ما این مساله را به خانم دستجردی وزیر بهداشت اعلام کردیم که بیمارستان‌ها را در بخش‌های زنان جدا کنید و ایشان گفتند نمی‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours