فرمانده نیروی انتظامی تهران: ۲۲ خرداد ۹۱ نفر بازداشت شدند/ بحدود ۴۰۰ تن از بازداشت شدگان ۲۲ خرداد، به اوین منتقل شدند/ ازداشت فرنوش رزقی از دانشجویان دانشگاه تهران

23 خرداد 1389

فرمانده نیروی انتظامی تهران: ۲۲ خرداد ۹۱ نفر بازداشت شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۹۱ تن به عنوان مظنون در روز گذشته خبر داد.

سردار ساجدی‌نیا در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روز گذشته مورد خاصی در پایتخت رخ نداد و تعداد محدودی که ۹۱ تن بودند به عنوان مظنون از سوی پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به این که در روز گذشته هیچ‌گونه خسارتی به شهر وارد نشد ادامه داد: از مردم فهیم تهران کمال تشکر را داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پلیس روز گذشته در سطح شهر حضور داشتند، اما موردی رخ نداد.

وی ادامه داد: روز گذشته درگیری در تهران رخ نداد، لذا هیچ کدام از نیروهای ما آسیبی ندیدند.

حدود ۴۰۰ تن از بازداشت شدگان ۲۲ خرداد، به اوین منتقل شدند

کلمه: حدود ۴۰۰ تن از زنان و مردان بازداشت شده در ۲۲ خرداد، امروز به قرنطینه های زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش کلمه منابع آگاه از زندان اوین گزارش دادند که تا این لحظه بیش از ۳۰۰ نفر از بازداشت شدگان روز شنبه تهران به قرنطینه زندان اوین انتقال یافته اند.

به دلیل تعدد نهادهای امنیتی و انتظامی و نظامی که روز گذشته در خیابانهای تهران اقدام به دستگیری افراد کرده اند این آمار آمار قطعی نبوده و فقط شامل کسانی است که به بازداشتگاه اوین انتقال یافته اند.

همچنین تعدادی اتوبوس نیز زنان بازداشت شده را به قرنطینه بند زنان انتقال داده اند که از تعداد انها نیز خبری در دست نیست اما با توجه به تعداد اتوبوسها به نظر می رسد زنان بازداشت شده در اوین حدود ۱۰۰ نفر باشند

بازداشت فرنوش رزقی از دانشجویان دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا – در جریان اعتراضات روز گذشته دو فعال دانشجویی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی از فعالان دانشجویی روز گذشته در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

سعید فدایی اصل برادر میلاد فدایی اصل از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز و از زندانیان سیاسی پس از انتخابات است که به یکسال حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است، تلاش خانواده دو بازداشت شده برای پیگیری وضعیت ایشان تا کنون به جایی نرسیده است و مسئولین و ارگان های مختلف از پاسخ شفاف به خانواده ها خودداری می کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours