ضابطان قوه قضایئه موظف به تشکیل پرونده برای افراد بد‌حجاب هستند / رییس دادگستری خراسان شمالی: با افراد بدحجاب و هنجارشکن قاطعانه برخورد می‌کنیم

1 تیر 1389

ضابطان قوه قضایئه موظف به تشکیل پرونده برای افراد بد‌حجاب هستند

ایسنا: سید محسن مظهری به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست مدیران کل سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در خراسان جنوبی مطلوب ارزیابی کرد.

وی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌های دادسراها و دادگاه‌های کشور ۹۱ روز بوده است، افزود: این در حالی است که این استان در مدت مزبور کمترین میانگین را با مدت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در ۲۴ روز و کیفری در ۲۲ روز داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴۱ هزار فقره پرونده به دادسراها و دادگاه‌های این استان وارد شد.

مظهری ادامه داد: در پایان سال گذشته تعداد پرونده‌های موجود دادگاه‌های تجدید نظر استان ۳۰ فقره ، دادگاه‌های عمومی ۶۷۳ فقره ، دادسراها ۵۴۰ فقره و دادگاه‌های انقلاب ۶۷۳ فقره بوده است.

وی تعداد پرونده‌های موجود مربوط به اجرای احکام قضایی استان را در این مدت یک هزارو ۱۲۱ فقره و کیفری چهار هزار و ۶۱۸ فقره و دوایر سرپرستی یک هزارو ۱۱۶ فقره اعلام کرد.

مظهری اظهار کرد: در این مدت ۲۳ دوره آموزشی برای همکاران اداری ، قضایی و شوراهای حل اختلاف استان با حضور یک هزار و ۴۹۴ نفر برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افتتاح ساختمان دادگستری کل استان و ادارات دادگستری در شهرهای قاین، سربیشه، درمیان ، سرایان و زیرکوه قاین، ساختمان جدید شوراهای حل اختلاف در پنج شهر و راه اندازی یک مجتمع خدماتی را از جمله طرح‌های عمرانی این دادگستری در سال گذشته ذکر کرد.

وی از آغاز عملیات اجرایی ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب بیرجند و دادگستری بشرویه طی سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها نیاز ۳۰ سال آینده دادگستری استان در زمینه عمرانی رفع می‌شود.

مظهری برگزاری نشست شورای قضایی استان، دیدار با مردم، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، بزرگداشت مراسم هفتم تیر و بازدید قضات از زندان‌ها را از جمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه در خراسان جنوبی ذکر کرد.

رییس دادگستری خراسان شمالی: با افراد بدحجاب و هنجارشکن قاطعانه برخورد می‌کنیم

ایسنا: احمد کیخسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای رسیدگی به موضوع حجاب شعبه خاصی وجود دارد، افزود: هر خانم مسلمانی منظور از حجاب را درک می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این‌که ۱۰ روز از آغاز طرح عفاف و حجاب در استان می‌گذرد، گفت: طی این مدت فقط چهار نفر از افراد بدحجاب توسط نیروی انتظامی به دادگستری معرفی شده‌اند اما شخصی بازداشت نشده است.

کیخسروی اظهار کرد: میزان مجازات بدحجابی در قانون تعیین شده است اما بنای ما تذکر لسانی است مگر اینکه فردی به این موضوع دهن کجی کند.

رییس دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمن تمام همت خود را در جهت انحراف جوانان از مسایل اخلاقی بکار گرفته و به صورت تمام عیار وارد جنگ فرهنگی شده است.

وی گفت: اقدامات فرهنگی انجام شده در جامعه در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بسیار موثر بوده است، اگر همین اقدامات فرهنگی در جامعه صورت نمی‌گرفت وضعیت جامعه این چنین نبود.

کیخسروی به جامعه متدین توصیه کرد: امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours