محکومیت رضوان مقدم به 6 ماه حبس و ده ضربه شلاق

10 اردیبهشت 1387

مدرسه فمینیستی: رضوان مقدم، عضو کمپین یک میلیون امضاء و از فعالان جنبش زنان، به 6 ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم شد.

رضوان مقدم به همراه 32 نفر دیگر از فعالان جنبش زنان در روز 13 اسفند 1385 در برابر دادگاه انقلاب دستگیر و پس از چند روز به قید کفالت آزاد شد. وی در 15 اسفندماه 1386 در شعبه 13 دادگاه انقلاب محاکمه شد و حکم وی مبنی بر 6 ماه حبس تعلیقی و ده ضربه شلاق (که به مدت 3 سال تعلیق شده)، روز گذشته (9 اردیبهشت ماه) به وکیل وی ابلاغ شد. حکم شلاق رضوان مقدم چهارمین مورد از احکام شلاق است که برای فعالان جنبش زنان از سوی دادگاه انقلاب صادر می شود.

طی یک ماه گذشته احکام 3 تن دیگر از فعالان جنبش زنان در رابطه با پرونده 13 اسفند صادر شده است. ناهید جعفری از اعضای کمپین یک میلیون امضا بر اساس حکم قاضی شعبه 13 دادگاه انقلاب به 6ماه حبس تعلیقی و 10 ضربه شلاق محکوم شده است. حکم نسرین افضلی نیز از فعالان جنبش زنان به 6 ماه حبس تعلیقی و 10 ضربه شلاق طی هفته های گذشته به وی ابلاغ شد.

پیش از این نیز زینب پیغمبرزاده، عضو کمپین یک میلیون امضاء در رابطه با پرونده 13 اسفند، به 2 سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

در اسفندماه سال گذشته نیز مرضیه مرتاضی لنگرودی از فعالان حوزه زنان در رابطه با همین پرونده به شش ماه حبس و 10 ضربه شلاق که برای مدت دو سال به حالت تعلیق در می آید، محکوم شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours