راجر ایبرت منتقد سینمایی کهنه‌کار، کتاب آشپزی می نویسد

20 تیر 1389

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، 4 سال پس از این که جراحی سرطان بر روی راجر ایبرت منتقد مشهور سینمایی توانایی غذاخوردن و صحبت کردن را از او گرفت، او به فکر انتشار کتاب آشپزی افتاد.

او که این کتاب آشپزی را به آنهایی که برنج می‌خورند تقدیم کرده، در کتابش که با عنوان «قابلمه» منتشر می‌شود، نوشته است: «مطمئن باشید که مشکلات سلامتی مرا از خوردن باز داشته‌، اما نمی‌تواند مانع آشپزی کردن من شود. و این مساله به تمرینی ناب تر و آزاد شده از وسواس‌های زیستی تبدیل شده است».

فکر نوشتن این کتاب به سال 2008 باز می‌گردد که او در وبلاگش درباره پلوپزها مطلبی نوشت و موجب شد تا صدها پاسخ درباره غذاهای مورد علاقه خوانندگانش برای او گذاشته شود. این نویسنده 68 ساله که سال‌هاست در شیکاگو زندگی می‌کند، با استفاده از لب تاپش به این مخاطبان پاسخ داد.

این کتاب از بسیاری از این کامنت‌ها و جواب‌ها تشکیل شده و بیش از بیست نوع دستورالعمل پخت غذا مثل لوبیای تند، برنج و میگو، جامبالایا که یکنوع دیگر غذای برنجی است و غلات مختلف به عنوان غذاهای مورد علاقه ایبرت در آن امده است.

او که این کتاب را با لحنی شاد و شوخ طبعانه نوشته، می گوید هر چیزی را که می‌شد در یک قابلمه پخت، مورد توجه قرار داده است. این در حالی است که او در 8 سال گذشته با سرطان تیرویید در مبارزه بود و پس از چندین جراحی اکنون با لوله تغذیه می شود.

نویسنده شیکاگو سان تایمز که برای ازدواجش در سال 1992 یک پلوپز به عنوان هدیه دزیافت کرد، از همان زمان عاشق پلوپز شد و می‌گوید حتی آن را با خود به جشنواره فیلم ساندنس برد تا بتواند در جریان فشرده برنامه تماشای فیلم با آن پلوهای مختلف بپزد.

کتاب راجر ایبرت با عنوان «قابلمه و این که چگونه باید آن را به کار بست؛ اسرار و حکایت‌های پلوپز» 21 سپتامبر (30 شهریور) منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours