دیدار نمایندگان خانواده‌های زندانیان سیاسی با رییس دادگستری استان تهران

11 مرداد 1389

نمایندگان خانواده‌های زندانیان سیاسی امروز، دهم مردادماه به دیدار علیرضا آوایی، رییس دادگستری استان تهران رفتند.

به گزارش دویچه وله، خانم‌ها مجردی، نورانی‌نژاد و پرویزی به نیابت از ۵۰ نفر دیگر، مشکلات زندان اوین و خواست‌های افراد اعتصابی را با آوایی مطرح کردند.

پروانه رضا، مادر حسین نورانی‌نژاد، گفت: آقای آوایی حرف‌های ما را به آقای دادستان منتقل کرد. ایشان گفت که این موضوع کوچکی است که بزرگ شده و ما آن را پیگیری و حل خواهیم کرد. آقای آوایی گفت که با رییس زندان اوین در باره خواست زندانیان صحبت خواهد کرد. قرار شد عصر روز یکشنبه به ما خبر پیگیری‌ها را بدهند.

حسین نورانی‌نژاد رییس کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت و روزنامه‌نگار از تابستان گذشته در زندان به سرمی‌برد.

خانم پروانه رضا می‌گوید که خانواده‌ها اعتراض خود به دیدارهای یک‌نفره در ملاقات حضوری را نیز به گوش دادستان رسانده‌اند: چند نفر ساعت‌ها انتظار می‌کشیم اما تنها یک‌نفر اجازه ملاقات می‌گیرد. بقیه بیرون می‌ایستند و مثلا بچه پدرش را نمی‌بیند. آقای دادستان گفت، من این را دستور نداده‌ام و مربوط به زندان اوین است. قرار شد این را هم پیگیری کنند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی به آقای آوایی گفته‌اند، در صورت ادامه بی‌خبری از فرزندان و همسران خود، همگی اعتصاب غذا می‌کنند. خانم پروانه رضا تاکید می‌کند که اخبار پراکنده و تایید نشده‌ای چون انتقال یک نفر دیگر از اعتصاب‌کنندگان به بیمارستان، نگرانی آنها را صد چندان می‌کند.

او به دویچه‌وله می‌گوید: هیچ خبر مستقیمی نداریم و درست نمی‌دانیم آنچه می‌شنویم موثق و دقیق است یا نه. اگر بگذارند بچه‌های ما تلفن بزنند، دستکم واقعیت برایمان روشن می‌شود.

به گزارش جرس، روز گذشته در پی تجمع خانواده زندانیان در مقابل دادستانی تهران و دخالت نیروی انتظامی در پراکنده کردن آنان، خانواده ها مقابل دفتر آوایی تجمع کردند وی به خانواده ها قول داده بود تا با نمایندگان آنان دیدار کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours