مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون تخصصی ارجاع شد / عصبانیت و تذکر دو نماینده از این تصمیم

8 شهریور 1389

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز ورود به دستور مجلس از ارجاع مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون قضایی مجلس خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه ورود مجلس به دستور جلسه علنی امروز که لایحه حمایت از خانواده بود گفت: بنا بر برخی تذکرات و همچنین تعدادی از ملاحظات شرعی مواد 22 ، 23 و24 این لایحه جهت بررسی دقیق و کارشناسانه تر و همچنین رفع مشکلات و ابهامات شرعی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش مجلس بلافاصله وارد دستور بعدی که ماده 25 لایحه حمایت از خانواده در رابطه با دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تعیین آزمایشهای قبل از ازدواج است، شد.

بررسی بند 22 لایحه حمایت از خانواده در دو جلسه اخیر مجلس به دلیل تعدد تذکرات نیمه تمام مانده بود .

تذکر دو نماینده نسبت به ارجاع مواد لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون تخصصی

دو نماینده تهران در مجلس نسبت به ارجاع سه ماده از لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون تخصصی تذکر دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی حمید رسایی نماینده تهران در جریان رسیدگی به ماده 25 از لایحه حمایت از خانواده به طور مکرر درخواست تذکر کرد و در کنار وی مهدی کوچک زاده دیگر نماینده تهران نیز با فریادهای مکرر درخواست تذکر در رابطه با ارجاع سه ماده از لایحه حمایت از خانواده به کمیسیون تخصصی مجلس از سوی هیئت رئیسه داشت که در نهایت از سوی رئیس مجلس پذیرفته شد.

بنابراین گزارش حمید رسایی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما قبل از شنیدن تذکرات ماده 22 ، 23 و 24 حق ورود به ماده 25 را نداشتید و بایستی تذکرات را می شنیدید.

رسایی از رئیس مجلس سئوال کرد که شما بر اساس چه ماده ای از آیین نامه ، این سه ماده از لایحه را به کمیسیون ارجاع داده اید در حالی که ماده 155 می گوید باید ابتدا در مجلس رای گیری صورت بگیرد و چنانچه نمایندگان به نتیجه نرسیدند رئیس مجلس حق دارد قسمت هایی را به کمیسیون ارجاع دهد.

رسایی در پایان سخنان خود خطاب به رئیس مجلس گفت : شما نمی خواستید ماده 22 تصویب شود.

لاریجانی نیز در پاسخ با اشاره به تذکرات روز گذشته نمایندگان مجلس گفت: با بررسی هایی که ما با اعضای کمیسیون مربوطه در رابطه با تذکرات داشته ایم متوجه شدیم که این موضوع با مشکلات جدی مواجه است و بر اساس همین تذکرات بنده صلاح دانستم که این مواد در کمیسیون با دقت بیشتری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

بررسی بند 22 لایحه حمایت از خانواده در دو جلسه اخیر مجلس به دلیل تعدد تذکرات نیمه تمام مانده بود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours