نسرین ستوده از شرکت در مراسم ختم پدرش محروم شد

4 مهر 1389

خبرگزاری هرانا : با وجود پیگیری‌های خانواده‌ی نسرین ستوده، وکیل بازداشت شده، برای شرکت در مراسم ختم پدرش (که دو روز پیش درگذشته است)، مسئولان امنیتی و قضایی مرتبط با پرونده، از دادن مرخصی به وی پرهیز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار کلمه، نسرین ستوده که حدود یک ماه است در بازداشت به سر می‌برد، موفق به شرکت در مراسم تدفین پدرش (که پنجشنبه‌ی پیش درگذشت) نیز نشده بود و اینک، با وجود تامین وثیقه‌ی اعلام شده و پیگیری‌های حقوقی و گفت‌وگوهای فراوان خانواده‌ی ستوده با مسئولان قضایی و امنیتی مرتبط با پرونده‌اش، در نهایت با اعطای مرخصی به وی موافقت نشد.

ستوده، وکیل مدافع بسیاری از متهمان و بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی بود. او در روز ۱۳ شهریور ماه گذشته پس از مراجعه به دادسرای مستقر در اوین، بازداشت و روانه‌ی سلول انفرادی شد. دفتر و منزل او نیز، یک هفته پیش از احضار، هدف تفتیش و بازرسی ماموران امنیتی و قضایی قرار گرفت و بسیاری از اسناد و مدارک شخصی وی، همسر و دو فرزند خردسالش (پسر ۳ ساله و دختر ۱۰ ساله) ضبط شد.

مسئولان قضایی با صدور قرار بازداشت برای وی، درحالی که شائبه‌ی فرار یا اختفای اسناد و مدارک و … در مورد وی وجود نداشت، نشان دادند که عملا بازداشت را به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر متهمان به کار می‌گیرند؛ به‌ویژه در این مورد خاص (نسرین ستوده) که وی مادر دو کودک خردسال است.

نسرین ستوده از وکلای شاخص کشور است که سابقه‌ی دفاع از بسیاری متهمان کودک و نوجوان را در کارنامه‌ی خود دارد و از حقوقدانان مدافع حقوق بشر در ایران است. وی همچنین وکیل بسیاری از فعالان سیاسی و مطبوعاتی و مدنی ایران (از جمله شیرین عبادی، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، حشمت‌الله طبرزدی و…) است. وی همچنین برنده جایزه‌ی حقوقدان مدافع حقوق بشر در سال ۲۰۰۸ از سازمان بین‌المللی وکلای مدافع حقوق بشر ایتالیاست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours