بحران بی آبی و شیوع بیماری های عفونی و پوستی در بند زنان زندان اوین

11 مهر 1389

جرس: در پی قطعی چهار روزه آب در بند زنان زندان اوین، وضعیت سلامت و بهداشت زندانیان در شرایط بحرانی قرار گرفته است. به گزارش رسیده به جرس، بند زنان زندان اوین، چهار روز است با قطعی آب مواجه شده و این امر سلامت و بهداشت زندانیان را به شدت به خطر انداخته است.

تا روز گذشته این زندانیان از منبع آب می‌توانستند به سختی آب لازم برای استفاده در دستشویی‌ها را فراهم کنند اما از روز گذشته آب منبع نیز قطع شده و در پاسخ اعتراض زندانیان تنها گفته‌اند “منبع سوراخ است.”

به دنبال آن زندانیان تجمع کرده‌اند و از “رضایی” رئیس بند خواسته‌اند که به این موضوع رسیدگی کند و وی در پاسخ گفته‌ است: “امکان ندارد که آب برای چهار روز قطع بوده باشد.” این حرف با اعتراض زندانیان مواجه شده اما کماکان قطعی آب ادامه دارد.

به دلیل قطعی آب در چهار روز گذشته، انواع بیماری‌های روده‌ای، معده‌ای، کلیوی، پوستی و عفونی گریبان‌گیر زندانیان این بند شده است.

از آنجا که دسته‌ای از معتادان و کارتن‌خواب‌ها در این روزها وارد زندان شده‌اند و طبق روال زندان، باید در بدو ورود استحمام کنند که در این روزها به دلیل نبود آب و عدم استحمام، شپش در بند بیش از پیش رواج یافته است.

همچنین به دلیل عدم شست‌وشوی ظروف در روزهای گذشته، علاوه بر بوی بدی که تلنبار ظرف‌ها در بند ایجاد کرده است، غذا خوردن نیز عملا ممکن نیست.

از آن‌جایی که تعدادی از زنان، همراه با بچه‌های خود در زندان هستند و نیاز به شست‌وشوی نوزادان بیشتر است، نبود آب برای شستن روزانه نوزادن، سلامتی آنان را به خطر انداخته و بوی بد بند زنان را نیز بیش از پیش غیرقابل تحمل کرده است.

گرچه قطعی آب برای اولین بار نیست که در بند زنان اوین رخ می‌دهد و این زندانیان پیش‌تر نیز با این معضل دست به گریبان بودند، اما قطعی چهار روزه آب و به خطر انداختن قطعی سلامت و بهداشت زندانیان موضوعی است که باید به سرعت به آن رسیدگی شود اما مسئولان زندان از آن سر باز می‌زنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours