مجتهدزاده: طرح غربالگری بیماریهای زنان در 12 استان اجرا شد

22 مهر 1389

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز امور زنان و خانواده و مشاور رئیس جمهور گفت: در 12 استان بزرگ کشور طرح غربالگری پیشگیری از بیماریهای سرطان اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مریم مجتمهد زاده عصر چهارشنبه در نشست با بانوان گلستان در گرگان، از اختصاص 33 میلیارد تومان برای پیشگیری از بیماریهای زنان در کشور خبر داد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از زنان حاضر در جلسه که خواستار کاهش ساعات کار زنان در ادارات شده بود، گفت: ساعات کاری کاهش نخواهد یافت، زیرا این کار با پیشرفت زنان در حوزه های مختلف کاری منافات خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اما به جای آن طرح “دورکاری” در نظر گرفته شده که به جای حضور فیزیکی در محل کار، کارهایشان را درخانه انجام خواهند داد.

مجتهدزاده در پاسخ به بانوی دیگر گلستانی که خواستار بکارگیری زنان در پستهای مدیریتی در استان شد، گفت: زنان در پستهای بالای کشوری از قبیل وزیر، معاون و مشاور رئیس جمهور انتخاب شده اند که نشان دهنده این است که هیچگونه محدودیتی برای رسیدن به پستهای مدیریتی برای بانوان استان وجود ندارد.

وی در خصوص زنان سرپرست خانوار گفت: برای زنانی که نقش دوگانه پدر و مادر بودن را ایفا می کنند 10 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

مجتهدزاده در پایان درخصوص زنان سرپرست خانوار گفت: برای زنانی که نقش دوگانه پدر ومادر بودن را ایفا می کنند 10 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours