طرح پیشبرد وضعیت زنان در شهر تهران تدوین می شود

28 مهر 1389

خبرآن لاین : عضو شورای شهر تهران گفت: در برنامه پنج ساله شهر تهران مقرر شده که شهرداری تهران طرح پیشبرد وضعیت زنان در شهر تهران را تهیه و به شورای شهر ارایه کند.

معصومه ابتکارادامه داد: در سال 87 پیشنهادی در شورای شهر مبنی بر تهیه طرح پیشبرد وضعیت زنان در شهر تهران ارایه شد که این پیشهاد با همکاری تعدادی از اعضای شورای شهر و مشاوران تهیه شد ولی متاسفانه اعضای شهر با تصویب این پیشنهاد به عنوان طرحی جداگانه موافقت نکردند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس به شهرداری تهران تکلیف شد طرحی را در قالب برنامه پنج ساله شهرداری تهران ارایه و شورای شهر روند تهیه این طرح و ارایه به شورا را پیگیری کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به فعالیتهای شورای شهر تهران در حوزه زنان ادامه داد: وامهایی هم برای زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده و همچنین فعالیتهای را شهرداری تهران در رابطه با بحث اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار آغاز کرده است.

ابتکار با بیان اینکه شورایاریهای تهران در مورد مسائل زنان کمابیش فعال هستند اظهار داشت: بین 300 تا 400 شورایار زن در تهران داریم که بسیار فعالند و پیگیر پیشبرد وضعیت زنان محله و آگاه سازی در سراهای محله هستند چرا که بیشترین مخاطب برنامه های آموزشی و فرهنگی سراهای محله زنان هستند.

وی در مورد تشکیل کمیته زنان در شورای شهر گفت: پیشنهاد تشکیل فراکسیون زنان که فراتر از کمیته است با حضور سه عضو زن در شورای شهر ارایه شد تا در مورد مسائل زنان بررسی و طرح ارایه کنند اما این پیشنهاد حتی از سوی اعضای زن شورا نیز مورد استقبال قرار نگرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours