سهمیه زنان در آزمون دستیاری حذف شد

2 آبان 1389

خبرگزاری مهر : وزارت بهداشت جزئیات شرکت، ثبت نام و برگزاری آزمون سی و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی در سال 89 را اعلام کرد که بر این اساس ثبت نام داوطلبان از 15 آبان آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی در سال 89 به صورت متمرکز در دانشگاههای علوم پزشکی مجری برگزاری آزمون برگزار می شود. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت http://sanjeshp.ir انجام می گیرد. کلیه مراحل ثبت نام، دریافت کلید، کارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته – محل از طریق اینترنت خواهد بود.

برابر قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو مصوب مجلس شورای اسلامی در دوره های تکمیلی و تخصصی، سهمیه های پذیرش در این دوره دستیاری اصلاح شد.

حذف سهمیه زنان در آزمون دستیاری

100 درصد ظرفیت پذیرش در رشته زنان و زایمان به متقاضیان خانم واجد شرایط پذیرش تعلق خواهد گرفت و 10 درصد ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی به داوطلبان بومی واجد شرایط مناطق محروم در رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در این مناطق به صورت مازاد تعلق خواهد گرفت.

شرایط استفاده از این سهمیه، لیست مناطق محروم و رشته های مورد نیاز تعهدات در فرصت های بعدی به اطلاع داوطلبان می رسد. همچنین بر اساس این قانون حداکثر 2.5 درصد ظرفیت پذیرش در رشته های مورد نیاز با تایید وزارت بهداشت به صورت مازاد به نیروهای مسلح واجد شرایط استفاده از مزایای بورسیه که حداقل 80 درصد حدنصاب پذیرش در رشته محل انتخاب را کسب کرده اند اختصاص می یابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours