اشرف منتظری، دخترآیت الله منتظری از نسرین ستوده خواست اعتصاب غذایش را بشکند

2 آبان 1389

جرس / اشرف منتظری: در خبر ها آمده است که خانم نسرین ستوده، حقوق دان و وکیل تعدادی از زندانیان سیاسی، که حدود یک ماه از بازداشت ایشان میگذرد، اعتصاب غذا کرده است. از اتهام و محتوای پروندۀ ایشان خبر کامل و دقیقی ندارم، اما آنچه مسلم است این که نامبرده در انجام مسئولیت وکالت دفاع از موکلین سیاسی خود، به طور شفاف و مطابق با آنچه مسئولیت شرعی، قانونی و ملی بوده است دریغ نکرده و در پاسخ به سوالات رسانه ها، نظریات خود را ابراز داشته است.

فارغ از این مطلب که صرف وکالت و دفاع از موکلین و نیز ابراز نظر در مورد پرونده های موکلین خود که وکالت از آنها را به عهده گرفته است، نمی تواند مصداق هیچ یک از عناوینی باشد که شرعاً و قانوناً جرم محسوب شده است، اکنون ایشان در رابطه با انجام وظایف قانونی خود، مورد اتهامات واهی قرار گرفته و مدتی است در سلول انفرادی به سر می برد و در راستای احقاق حقوق خود دست به اعتصاب غذا زده است.

اینجانب ضمن این که امیدوارم هر چه زودتر مسئولین مربوطه به خواسته های به حق خانم ستوده توجه نموده و شرایط طبیعی را برای یک حقوق دان زندانی فراهم نمایند، نظر پدرم مرحوم آیت الله العظمی منتظری را در موارد مشابه به اطلاع ایشان می رسانم. معظم له از زندانیان سیاسی که جهت رسیدن به حقوق خود، اعتصاب غذا می کردند، از آنان می خواستند که جهت حفظ سلامتی جسمی و روحی خود و پرهیز از وارد شدن ضرری به آنها، اعتصاب غذای خود را پایان دهند تا بتوانند در آینده به وظایف شرعی و ملی خود عمل نمایند.

من نیز به عنوان یک خواهر همدرد از ایشان می خواهم که هر چه زودتر، اعتصاب غذای خود را پایان دهند و آرزو دارم مسئولان زندان، موجبات نارضایتی بیشتر خانواده های زندانیان سیاسی را فراهم ننمایند و به وظایف شرعی، قانونی و اخلاقی خود بیشتر توجه کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours