افتتاح شبکه فعالان ازدواج در هشت استان کشور

20 آبان 1389

دبیر شبکه فعالان ازدواج کشور گفت: در هفته ازدواج شبکه فعالان ازدواج جوانان در هشت استان کشور راه اندازی می شود.
مهدی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در هفته ازدواج به تدریج شبکه فعالان در استانهای کرمانشاه، سمنان، همدان، کرمان، بوشهر، لرستان و استان مرکزی راه اندازی می شود.

وی افزود: این شبکه هم اکنون در استانهای اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، زنجان و خراسان شمالی فعال است.

دبیر شبکه فعالان ازدواج با بیان اینکه این شبکه از دو سال پیش آغاز به کار کرد اظهار داشت: با توجه به برآورد وجود 15 تا 16 میلیون مجرد در کشور نیاز به آغاز حرکتی مردمی به صورت موج فرهنگی برای ازدواج این تعداد جوان احساس شد.

کلانتری ادامه داد: پس از اینکه در سال اول با حمایت سازمان ملی جوانان دفاتر شبکه فعالان ازدواج در استانها شکل گرفت، سال بعد به صورت مستقل از استانداری مجوز فعالیت می گیرند و با تشکیل هئیت مدیره به صورت مستقل فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه شبکه فعالان ازدواج 10 وظیفه همانند فرهنگ سازی، آموزش و تسهیل سازی ازدواج را بر عهده دارند ادامه داد: شبکه فعالان ازدواج دفاتری به نام ازدواج آسان دارد که با کمترین قیمت ممکن مراسم ازدواج را برای زوجها برگزار می کنند. در این دفاتر با میانگین هزینه حدود 300 هزار تومانی 12 خدمت مانند ماشین عروس، لباس عروس، فیلم برداری و غذا برای صد نفر ارایه می شود.

دبیر شبکه فعالان ازدواج با بیان اینکه اغلب افراد گمان می کنند مشکل ازدواج جوانان تسهیلات است افزود: مشکل اصلی ازدواج جوانان تسهیلات نیست و بیشتر مشکل فرهنگی است.

به گفته کلانتری، در استان اصفهان در مدت یکسال گذشته حدود یکهزار و 600 زوج مراسم خود را توسط دفاتر خدمات ازدواج آسان برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از 10 وظیفه شبکه شفا همسریابی است افزود: هنوز فعالیت شبکه شفا در این حوزه آغاز نشده است چرا که هنوز شیوه عملی مناسبی برای این کار پیدا نکرده ایم.

دبیر شبکه فعالان ازدواج با بیان اینکه به دنبال راهکار عملی و مناسب برای راه اندازی دفاتر همسریابی هستیم افزود: تا کنون با چندین موسسه و مرکز در این زمینه مذاکره کرده ایم و با پیدا کردن روش کار منطقی، این بخش نیز در شبکه فعالان ازدواج راه اندازی می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours