27 برنامه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تدوین شد

24 آبان 1389

خبرگزاری بین المللی زنان : به گزارش خبرگزاری زنان ، به گزارش وزارت کشور، ’علیرضا افشار’ با بیان اینکه سیاست دولت، همچنان اولویت دادن به اقدامات فرهنگی و تربیتی است، گفت: این برنامه ملی در واقع، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس، دانشگاهها، رسانه های گروهی، عرصه فرهنگ و هنر، محیط های اداری و تبلیغات شهری در راستای اجرای قانون راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هماهنگی همه سازمان ها و نهادهای ذیربط است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور اظهار داشت: برنامه های آینده طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، علاوه بر طرح در کمیسیون های ذیربط ، در مجلس هم ارایه شد و عموم نمایندگان مجلس از آن اطلاع دارند.
افشار درباره برنامه های گسترده فرهنگی دولت در دور سوم سفرهای استانی گفت: توسعه برنامه های فرهنگی با محوریت حوزه های علمیه و مساجد، از ابتدای دولت نهم در دستور کار بوده است.

وی تصریح کرد: با اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال به برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، جوانان، زنان و خانواده، گردشگری، نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، شاهد تحرک بیشتر سازمان ها و نهادهای فرهنگی بویژه رونق کار موسسات تبلیغی در استان ها و ارتقا فرهنگ عمومی و کاهش ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان وزارت کشور با تاکید بر اینکه شیوه نامه برخورد با هنجارشکنان و مفاسد اخلاقی به نیروی انتظامی، تغییر داده نشده است، گفت: این شیوه نامه با توافق نیروی انتظامی تنظیم شده و شامل همه ماموریت های این نیرو برای برخورد با مفاسد اجتماعی و اخلاقی است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور اضافه کرد:‌ در این شیوه نامه، از قوه قضاییه خواسته شده است براساس توافقات نسبت به استقرار قاضی ویژه رسیدگی به پرونده های مفاسد اخلاقی اقدام کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours