سرفصل‌ها و متون رشته مطالعات زنان تغییر می‌کند

30 آبان 1389

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سرفصل‌ها و متون رشته مطالعات زنان به‌منظور تطبیق آن با رویکرد اسلامی تغییر می‌کند.

زهرا سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه رشته مطالعات زنان در زمان دولت اصلاحات مصوب شد، گفت: این رشته ابتدا در دانشگاه تهران ایجاد شد و بعد در سایر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد شاهد تدریس این رشته بودیم.

معاون آموزش و فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت نهم با روی کار آمدن خود تصمیم گرفت تا سرفصل‌ها و متون رشته مطالعات زنان را تغییر دهد ولی هنوز موفق به این کار نشده است اگرچه مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش آموزش و پژوهش برای تغییر این سر فصل‌ها و متون اقداماتی را انجام داده و با یک مؤسسه علمی و پژوهشی در‌خصوص تدوین این سرفصل‌ها و متون صحبت‌هایی را انجام داده‌ است.

سجادی با اشاره به اینکه طی یک تا دو سال آینده سرفصل‌ها و متون جدید رشته مطالعات زنان جایگزین متون قبلی می‌شود، اظهار داشت: سرفصل‌های جدید بر اساس رویکرد دینی و آنچه که از قرآن، احادیث و متون دینی برآمده است تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات دانشجویان رشته مطالعات زنان نداشتن بازار کار مناسب است، گفت: مرکز امور زنان در واحد آموزش و پژوهش خود علاوه بر تغییر سر فصل‌ها و متون این رشته به ارائه راهکارهایی برای بهبود بازار کار این رشته می‌پردازد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours