بنیاد بین المللی روزنامه نگاران زن محکومیت ژیلا بنی یعقوب را محکوم کرد

7 آذر 1389

کانون زنان ایرانی : بنیاد بین المللی روزنامه نگاران زن تصمیم دادگاه تجدید نظر در تهران را که منجر به تایید حکم روزنامه نگار ایرانی، ژیلا بنی یعقوب شده به شدت محکوم کرد .ژیلا بنی یعقوب به یک سال حبس تعزیری و سی سال ممنوعیت از حرفه روزنامه نگاری محکوم شده است.

به گزارش سایت روزنامه نگاران زندانی «لیزا گراس»، مدیر اجرایی این بنیاد اعلام کرد : «ما نسبت به رای صادره بسیار خشمگین هستیم چرا که درباره این روزنامه نگار عدالت محقق نشده است.بنا به گزارش وب سایت های خبری ایران تاکنون در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هیچ روزنامه نگاری با چنین حکم عجیبی روبرو نشده است.»

در بیانیه بنیاد بین المللی روزنامه نگاران زن (IWMF) همچنین آمده است: «وکیل ژیلا بنی یعقوب ، فریده غیرت ، معتقد است که بنی یعقوب پیش از این نیز دو بار در پرونده هایی این چنینی و با اتهاماتی مشابه محاکمه شده بود که هر دوبار بی گناه تشخیص و تبرئه شد. او استدلال کرده بود که رفتار حرفه ای ژیلا هم درباره تهیه گزارش بی طرفانه از مردم و یا وقایع جاری کشور در طی این مدت تغییری نکرده است.وی هیچ گونه عمل خلافی بر علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب نشده است و بنا به گفته وکیل وی، حکم صادره برای او ناعادلانه است.»

بنیاد بین المللی روزنامه نگاران زن (رسانه زنان ) در بیانیه خود افزوده است : «بنی یعقوب برنده جایزه شجاعت در خبرنگاری سال ۲۰۰۹ بنیاد رسانه زنان است. این جایزه به خاطر جسارت و شجاعت وی در تهیه گزارشهایش به وی اهدا شده است . او نتوانست برای دریافت جایزه اش در مراسم ویژه این روز حاضر شود .چرا که در جریان اعتراضها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ بازداشت و زندانی بود. چهل نفر از روزنامه نگاران ایرانی در این مدت زندانی شده اند که ژیلا بنی یعقوب نیز یکی از آنان است. همچنین یکی دیگر از این روزنامه نگاران زندانی همسر ژیلا، بهمن احمدی امویی است که اکنون در حال گذراندن دوران حبس پنج ساله خود در بند ۳۵۰ زندان اوین در تهران است .ژیلا بنی یعقوب یک هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و به زندان اوین منتقل شد او به تبلیغ علیه جمهوری اسلامی از طریق نوشتن گزارش در مورد انتخابات و اعتراضات پس از آن به یک سال حبس قطعی وسی سال محرومیت از شغل روزنامه نگاری محکوم شده است .»

لینک خبر در منبع انگلیسی

http://www.iwmf.org/archive/article…

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours