نازنین خسروانی، چهل روز بازداشت بدون ملاقات/بی خبری از وضعیت ساجده کیانوش راد / محکومیت لاله حسن پور به 5 سال حبس

13 آذر 1389

نازنین خسروانی، چهل روز بازداشت بدون ملاقات

کلمه : بازداشت نازنین خسروانی به چهلمین روز نزدیک می‌شود اما هنوز مسئولان امنیتی به خانواده او اجازه نداده‌اند تا حتی برای یک لحظه با فرزند خود ملاقات کنند.

به گزارش کلمه، برخوردی که با نازنین خسروانی و خانواده‌اش صورت گرفته، البته دارای سابقه است و پیش از این نیز ماموران امنیتی چنین برخوردی با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها داشته‌اند و حالا به نظر می‌رسد این مساله در حال تبدیل شدن به یک رویه است.

نازنین خسروانی روزنامه‌نگار است و تا به حال با روزنامه‌های اصلاح طلب زیادی همکاری داشته است. اما با گذشت چند روز از بازداشت او، هنوز مسئولان امنیتی دلیل مشخصی را برای بازداشت او ارائه نداده‌اند.

پیش از این مسئولان دادستانی به خانواده این روزنامه‌نگار قول داده بودند که می‌توانند به زودی با فرزند خود ملاقات داشته باشند، اما با نزدیک شدن به چهلمین روز بازداشت این روزنامه نگار، هنوز درهای زندان اوین برای ملاقات به روی خانواده خسروانی باز نشده است و به نظر می‌رسد بی‌توجهی مسئولان امنیتی به وعده‌های دادستانی نیز بیش از گذشته شده است.

بدین ترتیب نام نازنین خسروانی را باید به فهرست روزنامه‌نگارانی که در بند ۲۰۹ زندان اوین در شرایط حادی قرار دارند اضافه کرد.

خبرهای موجود حاکی از آن است که مسئولان امنیتی فعلا قصد آزاد کردن نازنین خسروانی را ندارند و قرار بازداشت او را تمدید کرده‌اند. این در حالی است که مادر این روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی تا به حال با نوشتن دو نامه که یکی از آنها خطاب به زندانبان نازنین خسروانی بوده است، از وضع دخترش ابراز نگرانی کرده است. اما طبق معمول، هیچ توجهی از سوی مسئولان به این گلایه‌ها و شکوه‌ها نشده است.

این روزنامه‌نگار زندانی، از بیماری قلب رنج می‌برد و خانواده او بارها اعلام کرده‌اند که فرزندشان به لحاظ جسمی نیاز به مراقبت دارد. به گفته آنها، ادامه بازداشت او می‌تواند تبعات ناگواری برایش داشته باشد.

بی خبری از وضعیت ساجده کیانوش راد

خبرگزاری هرانا : در حالی که بیش از شش روز از بازداشت ساجده کیانوش راد میگذرد ، تاکنون وی موفق به برقراری تماس تلفنی با خانواده اش نشده است .

به گزارش ندای سبز آزادی ، ساجده کیانوش راد در پی هجوم نیروهای امنیتی در منزل خود به همراه همسرش بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد ، گفتنیست همسر او بهروز شاهرخ نیا مدتی پس از بازداشت آزاد شد . در حالی تاکنون ساجده کیانوش راد موفق به تماس با خانواده خود نشده است که پیش از این دادستان اعلام کرده بود که متهمین باید بیست و چهار ساعت پس از بازداشت حق این را داشته باشند که با خانواده خود تماس بگیرند.

گفتنیست خانواده کیانوش راد نگران وضعیت جسمانی ساجده هستند ، وی با توجه به بیماری که دارد تحت نظر پزشک بوده و باید به طور مرتب دارو مصرف کند .

محکومیت لاله حسن پور به 5 سال حبس

خبرگزاری هرانا – لاله حسن پور، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، وکیل لاله حسن پور پیشتر در گفتگو با خبرگزاری هرانا اتهامات این فعال حقوق بشر را عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر و فعالیت در خبرگزاری هرانا، اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به ریاست جمهوری عنوان کرده بود.

لاله حسن پور، فعال حقوق بشر روز سه شنبه بیست و پنجم اسفندماه در طی یورش گسترده اطلاعات سپاه پاسداران به فعالان حقوق بشر و مسئولین سابق و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و در منزل پدری اش در تهران بازداشت و به بند 2 الف زندان اوین منتقل شد.

نامبرده پس از تحمل 70 روز انفرادی در چهارم خرداد ماه سالجاری از زندان اوین آزاد شد که به دلیل فعالیت های حقوق بشری از محل کار خود اخراج و پرونده دانشجویی وی نیز به دستور حراست دانشگاه پیام نور گرمسار مفقود شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours