افزایش حمایت از زنان سرپرست خانوار با هدفمند‌سازی یارانه‌ها

19 آذر 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان‌های حمایت‌کننده از زنان سرپرست خانوار مانند بهزیستی باید به نحوی از زنان سرپرست خانوار حمایت کنند که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ناگهان تحت فشار اقتصادی شدید قرار نگیرند.

محمدقیوم دهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در صورتی که هدفمند کردن یارانه‌ها به درستی اجرا شود، در آینده کشور اثرات مفید بسیاری خواهد داشت اما اگر این طرح به خوبی اجرا نشود، مشکلات بسیاری برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست ایجاد می‌شود.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، ممکن است برای اقشار ضعیف جامعه که زنان سرپرست خانوار نیز جزئی از آنها هستند، مشکلات و فشارهای اقتصادی ایجاد شود؛ از این رو تأکید نمایندگان مجلس بر این است که متولیان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها با برنامه‌ریزی‌های مناسب از ایجاد فشار اقتصادی بر زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تلاش مردم در‌ خصوص مصرف منطقی به ویژه در بحث حامل‌های انرژی از فشار اقتصادی بر آنها در هنگام اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌کاهد، عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست که در ردیف اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، عمدتاً تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و از طرف این دو نهاد حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های حمایت‌کننده از زنان سرپرست خانوار باید با افزایش اهرم‌های حمایتی خود و در صورت لزوم افزایش مستمری پرداختی به این گروه، به گونه‌ای از آنها حمایت کنند که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ناگهان تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار نگیرند.

دهقانی با بیان اینکه مهمترین هدف طرح هدفمندی یارانه‌ها، اختصاص یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد است، گفت: با پرداخت یارانه به نسبت مساوی بین خانواده‌‌های کشور، تورم میان تمام افراد یکسان خواهد بود و در آینده با توزیع هدفمند یارانه‌ها میان افراد، حمایت بیشتری از اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours