خانواده های زندانیان سیاسی از فردا در حمایت از خواسته های زندانیانی که در اعتصاب بسر می برند روزه سیاسی می گیرند

26 آذر 1389

کلمه: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کردند از فردا ۲۸ آذر ۱۳۸۹ اقدام به گرفتن روزه سیاسی در حمایت از زندانیان سیاسی می کنند.

متن این اطلاعیه ای که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استعینوا بالصبر و الصلاه

زندانیان سیاسی درست از فردای کودتای انتخاباتی تا کنون مظلومانه اما با درایت و هوشیاری تمام، کوس رسوایی ستمگران زیاده طلب را به صدا در می آورند. آن ها همه یک رسانه شده اند تا صدای مظلومیتشان را به همگان برسانند و گاه بر اثر فشارهای وارده راه هایی را در پیش گرفته اند که در شرایط عادی منطقی به نظر نمی رسد. اعتصاب غذا یکی از راه های رساندن صدای مظلومیت عزیزان ماست که آن را نمی پسندیم چون موجب رسیدن آسیب به آنان می شود و سلامت تن و روان آنان برای ادامه جنبش سبزمان انکار ناپذیر است.

هنوز تعدادی از زندانیان مظلوممان در اعتصاب غذا به سر می برند و ما نمی توانیم نسبت به این امر مانند مسئولان بی تفاوت باشیم. بنابرین ما خانواده های زندانیان سیاسی با اعلام روزه سیاسی در روز یک شنبه ۲۸/۹/۱۳۸۹ به حمایت از اهداف آزادی خواهانه و عدالت طلبانه عزیزانمان، روح خود را صیقل می دهیم و هنگام افطار برای آزادی همه زندانیان سیاسی دسته جمعی دعا می کنیم. هر خانه یک سفره افطار و در کنار هر سفره افطار دعاهای سبزی که توسط دل های شکسته و امیدوار خوانده می شود.

به امید روزی که هیچ زندانی، زندانی سیاسی نداشته باشد.

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

گفتنی است نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشری، آرش صادقی فعال دانشجویی دانشجوی زندانی، غلامحسین عرشی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، رضا شهابی فعال سندیکایی و محمد نوری زاد نویسنده، زندانیانی هستند که کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند و از وضعیت آنان خبری در دست نمی باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours