فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی نازنین خسروانی شد

27 آذر 1389

رهانا: فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در نامه‌هایی به صادق لاریجانی رییس قوه قضائیه و محمود احمدی‌نژاد، خواستار آزادی فوری نازنین خسروانی شد.

به گزارش رهانا، در این نامه که به امضای خانم میندی ران مسول بخش زنان فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران رسیده است با توجه به اعلام نشدن اتهام نازنین خسروانی از زمان دستگیری تا لحظه درج نامه نسبت به وضعیت این روزنامه نگار زن در زندان ابراز نگرانی شده است.

در این نامه آمده است: فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران نسبت به ممنوع الملاقات بودن این روزنامه‌نگار به شدت نگران بوده و خواستار ارائه توضیح از سوی مقامات ایران برای اینگونه رفتار است.

خانم میندی ران در انتهای نامه خود با اشاره مدت زمان طولانی بی خبری این روزنامه نگار نسبت به وضعیت سلامت وی ابراز نگرانی کرده و با توجه به اعلام نشدن هیچ اتهامی برای خسروانی به نمایندگی از فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران خواستار آزادی بی قید و شرط این روزنامه نگار زندانی شده است.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران بزرگترین نهاد صنفی مدافع حقوق روزنامه‌نگاران در سراسر جهان است که بیش از ۲۰۰ نهاد صنفی در ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند و بیش از هفتصدهزار عضو دارد.

گفتنی است عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه ٨٩، با حضور در یک نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نازنین خسروانی ادعا کرده بود: “من هفته گذشته با خانم خسروانی ملاقات کردم و به او گفتم فکر می‌کنید در مورد شما چه می‌گویند؟ شما اسیر دست یک مشت آدم‌های مخالف حکومت شده‌اید. وی جرم‌های امنیتی دارد برخی از آن‌ها را نیز قبول دارد و تحقیقات هم در حال انجام است. ولی متاسفانه مادرش مرتب مصاحبه می‌کند. به مادرش گفتم اگر می‌خواهی به دخترت کمک کنی بهتر است به ضد انقلاب و جریانات مخالف حکومت کمک نکنی و یقین بدانید تاکید کردیم به تحقیقات سرعت ببخشند تا زودتر تعیین تکلیف شوند…”

نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار، صبح روز ۱٢ آبان ماه در منزل پدری خود بازداشت شد و پس از یک هفته در تماس کوتاه تلفنی با خانواده سلول‌ انفرادی زندان اوین را محل نگهداری‌اش عنوان کرد، او در همان تماس کوتاه از سرمای سلول‌های زندان ابراز ناراحتی و در خواست لباس گرم کرده بود، اما پس از مراجعه خانواده در روز 5شنبه برای ملاقات با نازنین خسروانی و رساندن لباس گرم به او، مسوولان زندان اوین پس از اعلام اینکه این روزنامه‌نگار “ممنوع‌الملاقات” است، از پذیرش لباس گرم هم خودداری کردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours