دولت باید به سمتی حرکت کند که از زنانی که شاغل نیستند حمایت کند

3 دی 1389

ایلنا: یک استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت:دولت باید تلاش کند که از زنانی که شاغل نیستند حمایت شود و دولت برای آنها حقوقی را در نظر گیرد و یا قانونی تصویب کند که براساس آن زن در اموال شوهر خود سهیم باشد
سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه کفه ترازو حقوق زن و مرد در حال حاضر در ایران برابری نمی‌کند و کفه ترازو به سمت حقوق مردان سنگین‌تر است فرهنگ‌سازی برای مهریه‌های پائین به نفع زنان نیست.

این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران تصریح کرد: بعد از ازدواج زن و مرد سهم زن از زندگی زناشویی باید مشخص شود و زن نیز از نظر اقتصادی در زندگی شریک باشد.

او توضیح داد: با وجود اینکه ممکن است زن در خانواده از لحاظ اقتصادی درآمدی نداشته باشد اما همینکه مرد با آرامش خاطر مسئولیت‌های خانه و فرزندان را به زن می‌سپارد حقوقی به زن تعلق می‌گیرد.

حسینی گفت: باید در کشور فرهنگ‌سازی شود که پس از شروع زندگی خانوادگی، زن و مرد از نظر اقتصادی با هم شریک در نظر گرفته شوند و اموال آنها نصف شود.

این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران افزود: دولت نیز باید تلاش کند که به سمتی حرکت کند که از زنانی که شاغل نیستند حمایت کند و دولت برای آنها حقوقی را در نظر گیرد و یا قانونی تصویب کند که براساس آن زن در اموال شوهر خود سهیم باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours